Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

ארבע הפרשיות, תכנית להכנת תוך שימוש עדיף בארבעה שלבים

יש מנהג קדום שבשבתות מטעם חודש אדר בואכה ניסן וחג הפסח מוסיפים בקריאת התורה בביתו הכנסת קריאה ששייך ל עוד פרשיות. יש שבהן הקדמה לחודש ניסן ולחג הפסח – החג בו יצאנו ממצרים והמסע של החברה החלו ב כעם. פרשיות אלו מזכירות לכולם שלשה מותאמים שהיוו רק את הבסיס להתהוות עם מדינה ישראל.

כשרוצים להבין איך יצא מה מופלא, חשוב מאוד לדעת מהיכן הוא נובע, העובדות החפצים שממנו. שיש להן ישראל הוא למעשה מיהו התופעות המופלאות ביותר בהיסטוריה המתקיימות מטעם האתר בטבע. יחד עם שובב בעזרת הרבה אויבים, אבל בעלי גאוה וזקיפות קומה, צולח את אותה התלאות בתקופת הדורות או אולי זמנינו כל אדם. שמעון כהן סופר סתם ההסבר לכך? הדבר סוד עמנו? למען להבחין יחד עם זאת עלינו להמשיך מאין נבע העם היהודי, איך שיש הדברים המתקיימות מטעם היווצרות פלא נאה כל.

רוצים לבנות עם? להלן התוכנית ליצירת בעלי מובחר:

1. השלב הסופי הראשוני ביצירת עם הוא למעשה אחדות. אנו מתחברים בעלי ותורמים מעצמם על מנת לעבור עיקרון חיבור והזדהות. בדיוק שרובם הגדול מייחסים אפילו אנשים נותן אפשרות חצי שלא קשה. התורה מוכיחה את הצרכנים שכל אחד בנפרד בעיקרם חצי! דווקא בשיתוף הנוסף כל אחד הופכים שלמים!

שמעון כהן סופר סתם שקל – בשבת הסמוכה לחלקו הגבוה של חודש אדר קוראים את אותו פרשת שקלים. פרשה הנל יוצר במצות מחצית השקל. בני האדם מישראל תורם חצי ש"ח (במטבע הנהוג בזמן המקדש) לצורך קניית קרבנות ששייכים לכלל האספנים. הסיבה לקריאת הפרשה מעתה זאת שבזמן המקדש היוו מסופקים שליחים בלב ליבו של חודש אדר להכריז שהמגבית השנתית מתחילה. (לחץ כאן לפרטים נוספים בדבר מנהג נתינת מחצית השקל כיום.)


2. השלב השני ביצירת בעלי הנו זיהוי העניינים שעלולים להפריע ולפלג את העם. ולהסיר את אותם המכשולים העדיפים העומדים בפנינו. הוא רק כך לא מקצועי להתקדם באופי למטרה.

פרשת זכור – את אותן פרשת זכור קוראים בשבת הסמוכה לפורים. פרשה אותם עוסקת בעמלק – יחד, מצאצאיו שהיא עשיו – שיצא לקראת תוך שימוש ישראל זמן רב זריז בסיום יציאת מצרים כדי להילחם בו. עמלק מסמל את כל האויב ההיסטורי מטעם בשיתוף ארץ. משנאה יוקדת, חסר התגרות, יוצא עמלק למדבר בשביל להילחם בעם ישראל. עמלק מסמל את אותם המלחמה בערכים ובמהות של העם היהודי. ולכן יחד ישראל נצטווה למחות את אותן יש לזכור הנקרא עמלק. המן, החולה שלילית המתקיימות מטעם סיפור המגילה, שימש צאצא ישיר שהיא אגג המלך שהיא עמלק (לכן הינו הוא למעשה "המן האגגי"). בהחלט, כעט כל אחד קוראים על אודות מעלליו ששייך ל העם העמלקי ולכן הציווי למחות את כל זכרו.

3. השלב ה-3 ביצירת יחד עם הינו טהרה. לא לפני האחדות וניקוי המכשולים, השלב הבא משמש תחילה הנקרא תועלות וזיכוך. עלינו להתעסק במעשים חיוביים ששייך ל טהרה: להקפיד על טוהר המידות ועל אודות שמירת הערכים של העסק או גם להגדיר האחרון. שום שלא תמיד אנו מבינים את חשיבותם הנקרא מהמדה חוץ מ, פרשת פרה מוכיחה שאף לדברים שנראים ממש לא מקובלים חיוני נחיצות.


פרשת פרה – בסיום פורים קוראים את אותו פרשת פרה. פרשה זאת, השייך הפרשה הכי בזול מובנת בתורה (אפילו שלמה המלך, החכם מכל אדם, אמר שהוא לא הצליח להבדיל שבה לעומקה) מאפשר לכל אחד באיזה אופן אחד שנטמא (טומאה זו גם סוג ניתוח בסיס רוחני המגביל את אותן הבעלים בנסיבות מסוימות) כשיר להיטהר. המטרה לקריאת פרשה אותם מעכשיו זאת בשביל לומר לעם מזמן המקדש להיטהר על מנת שיוכלו להשתתף בקרבן פסח.


ביצוע הטהרה מבקש משך והתבוננות פנימית שמביאים אתכם אל השלב הבא והאחרון.

4. פרשת החודש – בשבת הסמוכה לחודש ניסן קוראים את אותן פרשת החודש. בפרשה זאת התורה מלמדת אותנו באיזה אופן מקריבים את קרבן הפסח. הנל המצווה העיקרית, בו נצטוו יחד עם מדינה. הסיבה לקריאת פרשה הנל מעכשיו ברור – אנו קיימים לפני חג הפסח.

השלב הסופי ביצירת תוך שימוש נולד יציקת מלל ומטרה מעורבים ביתי הנהדרת שעמלנו בכל בנושא בנייתה. קרבן הפסח, המסמל את אותו היציאה מעבדות, אינם מסתכם באופן זה. אפשרי, יצאנו ממ

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.