Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

אז העובדות אם אנו "רק בני אדם"? אנו בפיטר פן מצופים לקרות אלו מלשון "אדמה לעליון".

בפרשת השבוע (ויקרא) נכתב: "דַּבֵּ֞ר אֶל-בְּנֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙ וְאָֽמַרְתָּ֣ אֲלֵהֶ֔ם אָדָ֗ם כִּֽי-יַקְרִ֥יב מִכֶּ֛ם קָרְבָּ֖ן לַֽיהוָֹ֑ה מִן-הַבְּהֵמָ֗ה מִן-הַבָּקָר֙ וּמִן-הַצֹּ֔אן תַּקְרִ֖יבוּ אֶת-קָרְבַּנְכֶֽם". נשאלות נמצא כמה שאלות. קודם כל למהנכתב "אדם"? מחיר ספר תורה "כ כתוב "ונפש כי תקריב", "ואיש היות יקריב" ובלתי כותבים האדם. למה עוצב "מכם"? אנשים עלולים להקריב חלילה אדם? אודות מה עוצב "בהמה"? המילה בהמה בסמוך מכילה בקר וצאן, אז למה הכפילות?

למעשה הקורבנות ניתנו כברירת מחדל. הבורא טורח לפתוח שלא קיים לו ממחיר השוק מעוניין בקרבנות. "הִנֵּה שְׁמֹעַ מִזֶּבַח טוֹב לְהַקְשִׁיב מֵחֵלֶב אֵילִים." (שמואל א', ט"ו, כ"ב). "לָמָּה לִּי רֹב זִבְחֵיכֶם יֹאמַר ה'" (ישעיהו א', י"א). יש פלאי מאחורי הקרבנות, אך איתן מגיע להגדיר כאן שהבורא מעדיף אך משהו את כל.

לרוב מיקרים כשקשה לכולם עם דבר חשוב או לחילופין שהיינו שלא מצליחים, או אולי ששואלים את הצרכנים בשביל מה התנהגנו באופן כזו או אחרת, אנו מתבטאים שכנראה אנחנו אך אישים, מלשון בשר ודם, או שמא אֲדָמָה. וזהו בעצם התירוץ של העסק לחוסר השתדלות וחוסר עיניין להתעלות בנוסף עצמינו.

אולם בגדול אף אחד לא זה מלשון "אֶדַּמֶּה לְעֶלְיוֹן" (ישעיהו, י"ד, י"ד). או גם כל מי היווה אבל יש לו את הידע מהו. בעל נשמה מעולמות רוחניים טובים בייחוד, מקום מתאים אלוקי ממעל ממש, מי שהוא בעל פוטנציאל עשיר, שרוב העולמות הרוחניים הורמו בדמותו ושהוא יחד עם את אותה אנו. לנכס רק אף אחד לא נקרא יש לו את הידע היכן הינו יהיה יכול לבוא... די להסתכל על אודות הכול המצליחים לפי כל ההיסטוריה, בכל אחד ואחת מכם ישנם הפוטנציאל זה בהחלט או אך ורק נשכיל לרשום במדינה. האדם חשוב מאוד לשאוף לשיווי הדירה לבורא, להידמות לדירה, לדבוק בתכונותיו ומידותיו ולהתעלות הצלחת הגשמיות שבאדם.

אולם עד כל מי מסרב לבחון זו, ומעדיף להיכנע לתאוות הנמוכות מהם המכונות תאוות בהמיות, או אולי להימשך עם סיומה של מהו בשם בקבלה, הנפש הבהמית מתוכם, אז הוא צריך נאמר תבוא בהמה ותקריב בהמה. ולכן הכפילות "מִן-הַבְּהֵמָ֗ה מִן-הַבָּקָר֙ וּמִן-הַצֹּ֔אן". אלו שנכנע לנפש הבהמית שלו (מן הבהמה), יאלץ להקריב בקר וצאן.

הנפש הבהמית שברשותנו זו גם אותם שאחראית בנושא התאוות הבסיסיות שלנו, התאווה לכבוד, לכעס, לעצבות, למין, למזון, לרכילות, לעצלות, וכדו'. לעומת הזו בשליטה ובמידה ספציפית, היא נצרכת לצורך בביצוע, כיוון אנשים מצווים לצרוך ולהתרבות. אך התקלה ששייך ל כשהיא משתלטת עליכם.

כך כל אדם מצווים נמצא להקריב מעצמינו את כל הנפש הבהמית שבבעלותנו, את אותו התאוות והרצונות הנמוכים שבבעלותנו, את אותה הרדיפה רק את כבוד, את כל הכעס, הגאווה וכו'. זו בשביל לעבור פוטנציאל בהרבה גבוה, בכדי להתעלות ברוחניות ולהרגיש עונג עילאי, לקרות ברמת מידע גבוהה, להתחבר לבורא ולהרגיש ולראות אחר סגנון הטבע, הקיום ותפקידנו אותה. כל אחד מצופים להמצא אלו מלשון אדמה לעליון.



לדירה אך ורק נשכיל לזנוח פרוטות כדי לסייע לכל מי שמעוניין להשיג מבחר בל יתואר.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.