Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

סדרה אהובה בכל זאת חוקרת פקטורים הקשורים לאינטימיות, פציעות נפש וחיפוש את אותן הנפש התאומה

מהעבר עונה 3 יצאה מכיוון בנטפליקס מעריצי שטיסל (ביניהם אני) הסתערו על הצוואה בהתלהבות. שטיסל, (למקרה מתחיל פועלים מתחת לאדמה) זוהי דרמה ישראלית שעוקבת את אותה איכות החיים המתקיימות מטעם בני קבוצה חרדית ירושלמית. הסדרה מייצר בנושאים אנשים רבים שאנו מתחברים אליהם כמו אהבה, אובדן, שייכות, סליחה, עוצמה, כנות ואמונה.


הסדרה מייצר עבודה מדהימה בתיאור קבוצות האלו המתקיימות מטעם יהודים הנתפסות משמעותית במידה סטריאוטיפי והצגתם כבני אדם אמיתיים המתמודדים שיש להן דברים אנושיים, מאוד לדוגמא אנחנו. כמו כן, הסדרה מייצר חיים יחודית ככה המתקיימות מטעם מאמיר אחר הנושאים מסוג יהדות ואמונה יהודית בתוך פני האיזור, באיזה אופן שניתן לבחון ולהתעמק בתוכם מקרוב מעט יותר, בשיטה חסרת תקדים.

לא גדולות ברשתות יחסים

אי נעימות מיהו שעולה פעם נוספת בעונה הנל, למעלה מבעבר, נקרא בדיקה מסוג מקרה האינטימיות בחיי יחסים, באופן ספציפי מערכות יחסים עם פוטנציאל רומנטי. הצופים חדי-העין ללא ספק מהר הבחינו בגלל בשתי העונות הראשונות משאירים כניסה פתוחה קצת במקרה ש בני זוג שלא חברים קיימים לבד זה בבית עסק אותם. הנוכחית טכניקה מכוונת ביהדות שנועדה להקטין היווצרות יחסים חשובים שלא שלא מתאימים או שלא לצורך. בעונה זה אתם עדים לטכניקה נוספת: ההשתמשות בשמות קוטג'ים, או לחילופין הימנעות מכוונת משימוש בשמות אינדיבידולים כצורה של לא ענקיות.

שטח משימושים האלו מתכוונים לאיבוד בתרגומי הכתוביות. כמו למשל, במרבית אחת בלבד שעקיבא מסביר בעלי אשתו היקרה שנפטרה – ליבי - נולד קורא לה, בעדינות אינסופית, "ליביק".

אך השימוש הבולט במיוחד באופן זאת נוסעים אליו כששוּלֶם מנסה לדרוש אחר חן בעיני נחמה יוקטן, מושא אהבתו בעונה הנל. סופר סתם מומלץ זה קורא לרכבת התחתית "נחמה", מידי פעם "גברת יוקטן", לעיתים למעשה "הרבנית יוקטן", הדבר תלוי במה שמנסה ליטול במפגש, או אולי מהו שהינו מקפיד להבין אחר עצמו. במקרה שלו אופן השימוש בשמות משמש מניפולטיבי למדי, והטכנאי מחליף אחת בלבד בידי אחת לשנייה כדי להציג את אותה למכשיר שלו כחבר קרוב אם כשותף, או בשביל להתוודע ל עמדה שהיא כבוד באופן מרוחקת יותר, כאילו מעולם ממש לא היווה בכוונתו לרמז על קרבה כלשהי.

ניתן לראות קהילות יהודיות ששייכות להן זה נתפס שהיא לא מוצלח להגיע לבן/בת מינו של השלישי שנקרא יום יומי, אך לאחר מכן מכאני היחסים זו עדיין קרובה. באזורים חיוניות בתרבות אותם, הפנייה לגברים ונשים מבוצעת בטכניקה מכובדת כגון אדון, גברת, ד"ר, הרב ואחרות, בשביל לשמור בעדינות על גבולות כך אינם יִטשטשו או אולי יתערערו.

אבל מכתב פנייה כדלקמן צריכה מידי פעם לחוש מסובכת או גם להיראות מיושנת, אולם כשיוצא עבור המעוניינים להיות בכדור הארץ בו תופסים לגבי נהלים אלה, אני משתדל רמה מוגדרת מטעם סמוכים. הזו ידי עדינה לשמור על גבולות. המגמה המתקיימות מטעם זעירות מופרזת, כאילו "כולנו נמצא חברים" תותקן מבלבלת לפני גברים ונשים כאחד, וההצבה הברורה שהיא גבולות, כפי שנהוג שמוצג בשטיסל, מרגישה לכם נוסטלגית ומנחמת כאחד.

מכאובים נפש



עניין מרווח לפרטים נוספים שמתעורר משמש ענין זה המתקיימות מטעם תגובות נפש. אנחנו מקבלים את הדיכאון מטעם נוּחֶעם ואת ההפרעה הדו-קוטבית הנקרא רחלי. בשני המקרים, נראה ששוּלֶם שטיסל המסכן אינן מומחה עניין עם למכשיר שלו. בסצנה אחת בלבד קורעת לב נקרא יותר קל צועק לגבי קיבא ואוסר באחריותו להתחתן תוך שימוש מישהי שהיא, בשורה התחתונה, "משוגעת מרבית הראש".

לרוע המזל, מחלת נפש זוהי אופן שלעיתים קרובות ממש לא כוונה טוב ויש לא מעט רבים ושונים כמו למשל שוּלֶם איננו התקדמו עם הזמן ואין זה פיתחו רגישות אמיתית וחומלת בהרבה יותר הנקרא מקרים רבים כדוגמת אלו. הדעה הקדומה שהיא שוּלֶם אינם תקלה שמטופל בתוכנית ישירות (וכך גם קריטריונים שונים נוספים, העובדות שמוסיף לכוח המשיכה המתקיימות מטעם הסדרה והאמנותיות שבה), אולם השאלה הפתוחה נותרת: מהו מעוניינים יהודים חרדים על אנו בפיטר פן שחולים במחלת נפש? במקרה ש צריכים להיות עומד על, למשל שטוען שוּלֶם, מלאי פגומ

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.