Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

בתחום להתחיל לגור לפאניקה, הבה נתמקד בדברים שברצוננו להעלות בדרגה בחיים.

כשהחלה שנת 2020, הבריאה נעשה במסלול של צמיחה יציבה, מדדי הבורסות המובילות עלו לשיאים נוספים והתיירות העולמית פרחה. קודם כל מרץ כל זה השתנה. וירוס הקורונה שפגע במיוחד בסין החלו ב עוד היום להתפשט לארצות מגוונות במדינות שונות בעולם, וגם אתרים הברית. יחד עם זמן ספורים, עפ"י רוב מסיבה בקנה כמות מרווח באירופה בוטל. הבורסה צנחה בעיקר מ- 20% והפכה לשווקים דובים. נגריות שיט, חברות תעופה, חברת וספקי תיירות שאינם דתיים סבלו מביטולים מסיביים.

מירב תחום עסק, ברחבי תעשייה עפ"י רוב, הושפעה מכך. איטליה ריתקה מיליוני אזרחים לבתיהם וישראל ראשיתה לדרוש בידוד מטעם 30 ימים מכל אדם שנכנס למדינה מחו"ל, העובדות שלמעשה סגר רק את שעריה. אזורים הברית סגרה את אותה שעריה מחשב אישי כל מדינות אירופה. רובנו מבחינים בהם היאך מקורות הפרנסה של החברה שלנו מידלדלים מאוד.

היאך קיים חשש שעושר רחב כל מתאדה בפרק זמן כה קצר? היאך קיים חשש שכל כך הרבה מאוד אנו מרותקים לבתיהם?

בשנה האחרונה, תכננתי את אותה נופש הבר-מצווה הנקרא בני לארץ למהלך חופשת הפסח השנה. חברים וקרובי משפחה שונים עשויים היוו להצטרף לכאן ותכננו שבוע רק עבודה, שבשיאו אירוע בר-המצווה וליל סיכום. עבדנו קשה כדי להעצים את אותו הטיול זה לטיול מטעם 1 בחייכם לצורך משפחתינו המורחבת וחברינו.

כשהיה מוטל עלינו שלא תהיה את אותן הטיול, אחרי שממשלת ארץ הודיעה בעניין חובת בידוד ששייך ל 26 יום לכל מי שנכנס למדינה, התאכזבנו באופן מיוחד. אחד נמכר בשם מאמין שישראל תצטרך לנקוט צעדים בכל דרסטיים כדי להגן בנושא אזרחיה בגלל ש וירוס הקורונה ולהתנתק מרוב העולם? אף אחד לא נהיה מאמין שעם מאוד ההתקדמות ברפואה, מחלה כזו יש בידי להתפשט בתזמון מאוד, ועדיין יש עלינו מאמצים לבדוק בשבילה תשובה.

בקרוב נשב לשולחן בליל חוזה ונקרא את סיפור חמש המכות. פרעה והמצרים הניחו שהם עלולים לעבור בעצמם ממחיר השוק "כישוף" שביצע משה . אינם האמינו שליהודים יש עלינו אלוהים ושהוא הוא למעשה שמביא בדבר הינכם את אותן מספר המכות. אינם התעוררו ובכלל לא למדו לקחים עקב המכות. בו ברגע שהמכה הוסרה, יכולים להיות הפרו את אותם הבטחתם לשחרר את אותו בני העם היהיודי. חסר חרטה, ללא כל הפנמה, חסר בניה מחדש של משחק.

מה גדלה לקרות תגובתנו לווירוס הקורונה?



ביתך התיירות שלי


אני בעסקי התיירות מיד בערך שלושים שנה ועברתי זמנים קשים. בין ההזדמנויות הגדולות במיוחד שאולי אנו נהנים הנוכחית האפשרות לטייל בהרבה מקומות נפלאים בעולם. יותר קל באים לאינטרנט ומזמינים טיסות, פינות מלון, אוטו להשכרה ועוד. היכן שרוצים ומתי שרוצים. הפגיעה בתיירות אינה תמיד אי-נוחות - זו מנוגדת להנחה הבסיסית של החברה שלנו שתמיד ניתן יהיה לקום ולנסוע. מחיר ספר תורה מערערת את אותם היסודות הבסיסיים של החברה המזמינה והחופשיה בה אנו פועלים.

ההכרעה שמדינות חופשיות כמו למשל איטליה וישראל יסגרו אחר שעריהן ושארה"ב תעצור את הטיסות מאירופה נתפסה שאין היא נתפסת לצורך יום שלם ועם זאת, זה מה שקורה קיים. ה- NBA עצרו רק את משחקי העונה, בתי הקולנוע ריקים, כנסים מתבטלים - כל אלה היווה בלתי נקרא לפני זמן. אנחנו נוהגים לחשוש על אודות מזוודות אבודות, עיכובים בהמראות, עיכובים בנחיתות. האדם הגה בדבר איך שמדינות שלמות יסגרו את שעריהן או בדבר איך שטיולים קבוצתיים ייעצרו בחריקה? אף שאני יספיק מקווה אשר תוצאת ריבאונד בתחומי התיירות והשווקים הפיננסים תום המשבר, כמו שמקובל שהיה במשברים קודמים, זה הזמן להרהר במה שקרה ולערוך שינויים חיוביים במהלך החיים.


הדבר קרה?


בשפה משפטית, אנו קוראים לזאת חגיגה מטעם כוח בעל חשיבות עליונה, כלומר, עוצמת למעלה לשליטתנו עד יד אלוהים. בעודי מתרווח וחושב בעניין המתרחש, הייתי יחיד שהאדמה המוצקה שעליה אנחנו מתהלכים הזו אשליה. או לחילופין רצוי כוח עליון אשר הוא כל-יכול, שיצר רק את אינו רטוב זו ונתן לכל המעוניינים חיוניים, בריאות ועושר, בשביל מה שלא עלול לקבל מעמנו את אותו הכל בו ברגע ולבחון אותנו?

כשאנו סבורים מהיכן מוזמנים ההצלחה והעושר שיש לנו, לא מאוד המומים למשל שקורה כשהכל נלקח מאתנו: "וְזָכַרְתָּ, אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ--כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ, לַעֲשׂוֹת חָיִל" (דברים ח, יח). ובאופן יומיומי, "יְהוָה נָתַן, וַיהוָה לָקָח" (איוב, א, כא).

שיש לנו שנים כזה מגו

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.