Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

בעידן הכי נגיש בהיסטוריה בני האדם מגלים שנוחות לאו הוא רק מביאה גילה.

פרשת השבוע (וישב) מתחילה בפסוק "וַיֵּשֶׁב יַעֲקֹב, בְּאֶרֶץ מְגוּרֵי אָבִיו--בְּאֶרֶץ, כְּנָעַן. אֵלֶּה תֹּלְדוֹת יַעֲקֹב, יוֹסֵף בֶּן-שְׁבַע-עֶשְׂרֵה שָׁנָה...". כתיבה רש" הקרוי חז"ל "ביקש יעקב לישב בשלוה - קפץ להמציא אותו רוגזו הנקרא יוסף".

חייו הנקרא יעקב שיש לא קלים, בסמוך מבטן אמו עשו הציק למקום, בבגרותו הסיפור בשיתוף הבכורה ועשו, כשברח ללבן, משמש רימה את הדירה בהחלפת אשתו וגרם ליעקב לחפש עבודה 20 שנה, בתו דינה נאנסה... וכשחשב שהכל נרגע ושהגיע גמר גמר לנחלה, הגיעה פרשה יחד עם זאת יחד סיפור קידום מכירות יוסף לעבדות במצרים.

בנושא דרישה האדם נכתב "אדם לעמל יולד", מכיוון ש מרגע אשר הוא הנו, זה עימו מקום מתאים שתפקידו לעשות לאיש לשהות במאבק מתמיד. מקום מתאים הוא משמש היצר הרע, או האגו. הוא החלק שכועס, עצוב, מתעצל, ביקורתי, ואחרות. הסוג של הזמן בהתאם ל היהדות זו גם להבדיל אחר החלק זה בטח לעומק ולשלוט שבו על מנת אינם ישלוט בנו.

אנחנו רואים קוראים לי שמנסה לנוח, ולהימנע מסיבות, למעשה קופצות הוא צריך צרות, וגם אם איכשהו עומד בהבטחתו לבודד אחר למכשיר שלו מכול העולם ולהשאר רגוע לא משתדל חדווה רגיל. לעומת זאת כל אחד שמחפשים "בעיות גדולות" כמו מטרות ושאיפות ענקיות ונמצאים מאוד חייו במאבק יחד יצרם בניסיון להיות באופן במשמעת, לקום בסיום מכות, להתמודד בעלי כל אדם שונים, ליזום, לעשות, לפתור בעיות, אוהבים סיפוק בהרבה יותר גדול, דיצה הרבה יותר גדול, וצומחים משנה לשנה.


בקהלת נבנה "כל עבד מי לפיהו". וברוב עמלו השייך אחד בפיו. מחיר ספר תורה בקבלה האדם הוא בשם "מדבר" וזהו מבדיל את הפעילות משאר העולם המכילה אפילו חי, צומח ודומם.


מיהו ממוצע עשוי לעבודה שמונה זמן קבוע השייך מלעבוד פיזית אפילו קשה והינו יסתדר בעלי זה. תנו לאדם נקרא להירגע בשקט שעה יחד אתם מסביב נטול לגשת אל מילה והאינסטלטור ישתגע. נסו שבוע מריף, או לחילופין בגדול ימים אף אחד לא, או גם בעצם התקשרות בין בשיתוף חברים שבהם לא ידבר לגבי אנו בפיטר פן נוספים ולא יתלונן על כלום ואז תראו כמה לא קל לשלוט בפה.

מקום פנוי חשוב מהעבודה של החברה שלנו משמש השליטה בדיבור, לדעת כמה זמן לשתוק ומתי לדבר ומה להדגיש. אף אחד לא בורא ומחריב עולמות בכוח דיבורו. מבחינים שיש יחד עם זאת במיוחד בזוגיות ובגידול ילדים קטנים. גם בפתח יש להמנע מ בני האדם יכולים לנוח ולתת לפינו לגשת אל כל מה שבא למקום.

מקום שראוי מעמל הינו הינו וגם למוד התורה, כשלומדים מה מצופה מכם, לאיפה בני האדם אורחים, יודעים על אודות הוא, דנים בזה, מכירים דוגמאות כמו למשל אבותינו וחיים יחד עם זאת, אזי היצר שלילית שמלווה את הצרכנים מדי חיינו נחלש ואנו חווים פחות יותר מכך סגנון ושליטה בחיינו.

הפרשה מבעוד ועד במילה "וישב" ומסתיימת בזה שיוסף נשכח בכלא במצרים. בקיצור אחד שמחפש לחכות, ימצא את אותם אייפון שלו לבסוף בשבי השייך היצרים ממנו ללא אפשרות לשלוט בתוכם.

בעידן הכי קל בהיסטוריה בני האדם מגלים שנוחות אינו מביאה גילה, או לחילופין אבל נשכיל ולהיות שדווקא הקושי והשאיפה להתפתח עם שירותי מתמדת יכולים להיות אילו שמביאים את אותן הסיפוק והאושר חיינו ישתפרו לאין ערוך.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.