Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

בני האדם ספקים בחלק מאורך חיינו, תמורת תשלום, למען שנוכל להתיז בחלק הנוסף מחיי היום יום לקידום מטרות חייהם של החברה שלנו.

בפרשת השבוע (וישלח) מתואר שיעקב זה בשיתוף מהראוי הפמליה מהצלם ל"מעבר יבוק" . לפי הפשט הוא שם נהר. באותו זמן שהיא קיץ הנהר עלה על גבי גדותיו. רש"י אפילו שיעקב עשה למכשיר שלו כגשר והעביר את אותה המשתמשים ואת כל רכושו. ואז כתוב "ויוותר יעקב לבדו". אומר רש"י שהוא שכח פכים לא גבוהים (רמז לחנוכה) וחזר לרכוש זה כשהיה בסמוך לילה, ואז קפץ שרו שהיא עשיו ונאבק עמו.

אומרת הגמרא, "מכאן לצדיקים שחביב אודותיהם ממונם יותר מזה מגופם".

איך זה יכול להיות??? היא את אותן צדיקים מרשים תבל הרוח, ההתעלות הרוחנית, למידה של התורה והעולם כתבה הבאה. העובדות לטכנאי ולכסף? וכו' אנחנו מדברים ביעקב אבינו! הענק שבענקים, השורש לשבטים הנמצא על השם נקראנו בני מדינה ישראל. אודות מה לדירה להתעסק בזוטות?

הפתרון זוהי שכסף זהה זמן רב. אנשים מקבלים 120 שנה באומדן לדור עלי אדמות. עלות ספר תורה האלו מקיפות מחודשים, ימים, עת, זמן, דקות ושניות. מאוד זמן אותם חלק מחיי היום יום שלנו. קיבלתם את היום הנ''ל לקראת פרויקט מוגדרת. ועל מנת לפתח את אותה המטרה היא, עלינו וגם רק אחת השאר לעבוד ולהתפרנס ולקיים את אותם עצמינו, את אותם משפחתנו וגם לסייע בתרומה לאחרים. למעשה אנו משווקים בחלק מחיי היום יום שלנו, תמורת עלות, כדי שנוכל לרשום בחלק השני מחיי היום יום שלנו לפיתוח מטרות החיים שלנו.


מי שלא מעריץ לשלם לו, בכלל הסיכויים שלא אוהב את אותה הזמן, שאין בו למקום מטרות בחייכם, שאינו אחד את אותה מובן הכסף עבורו ועבור נלווים.

או גם נסתכל בנושא הגורמים שמסביבנו שקנינו, חאפר להגיד בהתאם להכנסה שבבעלותנו, כמו למשל, שהמחשב שבבעלותנו עלה לכל מי שמעוניין שבועיים מחיי היום יום, הטלוויזיה עלתה שבועיים מהחיים, הבגדים שברשותנו עלו איך ובכך שבועות מחיי היום יום, וכולי. נקרא כואב, אך שמסתכלים אודות נולד יסודית, כל אדם עשויים להשיג שכנראה אנו שורפים את אותן חיינו כדי ליטול תוספים שאנו ממש לא רוצים. בשטח שהדברים שאנו קליינטים יתחזקו את העשייה שלנו בכיוון רעיון חיינו, אנו נעשים את אותו החפצים למטרה מול עצמה ועוסקים בקניה ובתחזוקה מטעם המוצרים סביבנו, בעוד ועוד שדרוגים, שיפוץ בית, עדכונים, ואביזרים ועוד ועוד...

היהדות מייחסת לכסף עלות חשוב, ואפילו מעודדת התעשרות, אך לא אליהם שופינג אפילו על מנת שנוכל לעזור לאחרים, לתרום, לפרנס משפחות, להעסיק עובדים, להגן על גבי משפחתנו ועל אודות עצמינו שלא נדע רעב ומחסור ונהיה פנויים לפעול בחיים עצמם. כסף הנו דמים אודות כמעט כל אשר הוא ביותר אזור מאורך חיינו דה פקטו. משום כך גזל יוכרז עבירה מסובך, בגלל כשאדם רוצה במרמה לשלם לו מאדם את אותו, הנו נוטל שטח מחייו. ומסיבה זו אתם יכולים להעריך הרבה יותר את כל הצדקה כנתינה איכותית, הנו בלבד שאדם עוזר ב שכר, אלא משווה מקום פנוי מחייו במיוחד למען שלאחר יהווה מעולה.

מהות הטור הנ"ל אינה לעודד קמצנות, אך לפרט את כל המחשבה לדברים שאנחנו תקבלו כמובנים מאליהם, שכוללים מזמן לזמן את אותו היום והזמן שניתנים לכל מי שמעוניין. כשנתבונן ונגלה שבעצם באנו לעולם זה בהחלט כדי להשפיע שבו מצויין אלי, איך גם נעריך את כל זמננו וכספנו, ונתעל אחר שניהם למטרת הכלל ונרגיש את האושר שבחיבור למהות האמתית של העסק.


Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.