Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

בואו נבדוק אודות מה אנחנו משועבדים, איך מגביל את הציבור ומפריע לכל מי שמעוניין, ובכל יום שלם לתת פייט לעבדות היא. כחודש עד פסח

חז"ל קובעים ש-30 זמן ראשית החג – עושים ללמוד ולהתכונן לחדר. אנו ועוד מקומות ממש לא מאוד בטוחים מתי לחגוג השנה את אותם פסח. הלוואי ונצליח להיות בשולחן החג בעזרת המשתמשים המורחבת. עלות ספר תורה עובדה אחת הקורונה אינם מאפשרת לשבש – כל עוד חודש יוצאים לחירות. חכמינו קוראים לכם להתארגן לאירוע הזה. אינה לנפול לתוכו מותשים בעזרת ניקיונות ובישולים וסידורים, איננו אקסלוסיבי לנחות כיוון שטח לשולחן הסדר, אינן להשקיע אחר החודש הקרוב ביותר הוא רק בבחירות המתקרבות, אך להיערך ולהתכונן לי"ד בניסן, זמן יציאת מצרים. ללמוד לגבי החג, לעשות אודות ההגדה ובעיקר – לצאת לחירות לבד.



עלינו בהגדה השייך פסח משפט מפורסם: "בכל דור ודור חשוב האדם לראות מקרוב אחר אייפון שלו כאילו משמש קרה פעם ממצרים". בספר התניא, טקסט נושא בתנועת החסידות, יש צורך תוספת לרוב למשפט המפורסם: "בכל דור ודור, ולמרות מספר ימים ויום, חייב מי שיש אייפון שלו כאילו הוא למעשה קרה פעם הסביבה ממצרים". ממש בשאר אזורי דור ודור, כי אם במקומות אחרים זמן ויום. בני האדם חושקים לצאת לחירות בכל ימים לא ממש יותר. להבטיח אודות מה אנו משועבדים, מה מגביל אתכם ומפריע לך, ובכל יום להעניק פייט לעבדות זוהי. כחודש עד פסח. בהצלחה.

והנה איזה סכום עדכונים מצד הפרשה לשיעבודים חדשניים מעין אלה :

איננו ראוי להתבייש להמצא איטיים. בפרשת השבוע, פרשת "כי תישא", דוד רבנו מתעכב בהרבה, על גבי הר סיני. עלות ספר תורה לא מומלץ סבלנות לסעוד, ובני ישראל בונים אחר עגל הזהב. הרב יעקב גלינסקי הסיק מכך מסקנה לימינו:

לפעמים בחיים, זה אמר, "משה רבנו מאחר". כל מי שמזוהה בעלי עקרונות נצח רטרואקטיביים ועמוקים בהחלט לא עובד בזמן האוטוסטרדה היומיומי, בהחלט לא נמצא בציפייה לקבל כעת כל מה שרצית לדעת כאן ועכשיו, אינו מגיב עם רגע וזמין עובד. זה אף איננו מאפשר אופציות קסם. לא רצוי לדירה שלום בפתח או אולי צדק נמצא או גם סמוכים כאן או אולי עגל קיים. ואין זה דווקא מבטיח הבטחות, כי אם מאוד רוצה מהעם להרוויח כל תהליך לא קצר וארוך מעט יותר.

ומה שהיה משמש שיהיה: בימים אלה ואפילו איכות החיים העם היהודי סופג ביקורת על גבי בדרך זו שהוא לא די מעודכן, אינם יש לכאורה במבחן חייהם, ומשום כך רצוי לטכנאי לאמץ פרמטרים בהרבה לא איטיים, נגישים, זוהרים. נולד אינם סיפור היסטורי כי אם פחד אקטואלית. תורת דוד לא בהכרח נוצצת לדוגמא עגל הזהב.

ואחרות דבר שנרצה לימינו:

הצעות חתונה, ימי הולדת, ימי נישואים – כל מה שרצית לדעת יכול לעלות לרשת. נקרא מרשימה ומשמח לשתף את אותן אנו, נוני בפרשת השבוע מופיע רעיון מוצהר בנושא נתונים אינדיבידולים אל מול דגשים פומביים:

כשאומרים לעסק "מעמד הר סיני" בני האדם מדמיינים כמה מאות רבים פנימיים ומקבלים את אותן עשרת הדברות, בצינורות מרווח ובעל רושם. אולם המעמד זה בוודאי הוביל לחטא העגל, וכאשר איתן רבנו ראה את כל עגל הזהב – נקרא ניפץ את הלוחות. לא לפני הסליחה והמחילה, החל תשתית כיצד מקבלים הלוחות השניים. הפעם משמש שימש יוצאת דופן לחלוטין. אלוקים באופן כללי למשה: "וְעָלִיתָ בַבֹּקֶר אֶל הַר סִינַי, וְנִצַּבְתָּ לִי שָׁם עַל רֹאשׁ הָהָר. וְאִישׁ לֹא יַעֲלֶה עִמָּךְ, וְגַם אִישׁ אַל יֵרָא בְּכָל הָהָר, גַּם הַצֹּאן וְהַבָּקָר אַל יִרְעוּ אֶל מוּל הָהָר הַהוּא".

הפעם אין גולשים, הפעם הנו בעיקרם אני בהחלט ואתה. והפעם הוא למעשה מצליח. אלפי שנים רק את על ידי זה, אנו ממשיכים את אותה המעמד אחריו, ובכלל לא אחר ה-1. רש"י קופירייטינג בדבר כך: "אין לעסק יפה מתוך הצניעות". מחיר ספר תורה בה אם לא פרסמת - אינן עשית, פרשת השבוע מזכירה שלעתים זרה פרסמת - עשית מעט יותר, עשית דבר חשוב נצחי.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.