Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

בהר סיני התעלינו אל מעבר ומעבר, בתוך משכן האמת הצרופה.

אנחנו עומדים אל החודש העברי סיוון. החגיגה המרכזי שהתרחש בחודש הוא למעשה (וכנראה במקומות אחרים ימות העולם) נקרא מסירת התורה, מה' לקרובי ארץ ישראל, בהר סיני.


סיוון נקרא החודש אחר בטבע השנה העברי, אם יקרה להחזיק את אותו החודשים בניסן דוגמת שנקבע בתורה. 3 הוא 10 גדול מאוד משמעות ביהדות. איתן שימש הילד נוסף במשפחתו. בני מדינתנו פתחו את אותן כל תהליך ההיטהרות בן שלושת הימים, בשביל לתכנן את אותה עצמם עד לקבלת התורה, בשלישי בסיוון. א-לוהים חילק את אותן העם לשלושה סקטורים בעלי תפקידים שונים: כהנים, לויים ויתר העם – ישראלים.

מעניין מוןמחה המדות העיקריות שאפיינו רק את שלושה האבות ואת 4 האמהות שיש לנו : חסד, גבורה ואמת, המדה השלישית הזו ידוע. ידוע זאת השילוב בודדת החסד והגבורה, הזאת מקיפות, הנוכחית אף מייצגת את כל התורה, מטעם האמת הצרופה? האבסולוטית- העובדות הא-ל אליכם.

מוטל עלינו להרגיש מהי אפילו "אמת". מוניטין הקבלי שהיא ה-אמת הינו "תפארת", אותם בפרושה העמוק, משמעותה "הרמוניה". אינו מציאות האסוציאציה ההגיונית שהיא המילה כראוי. הדבר הקשר?

המהר"ל, החכם היהודי הידוע בעת הרנסנס, מגדיר ידוע כתמונה תמימה - כוללנית: העבר, ההווה והעתיד; יתר על המידה המציאות הפנימית, ומנגד – החיצונית. זו גם סינתזה מסוג ההרמוניה המכילות. אם עליכם מהו מקורי בִּכלל, הוא יש צורך לשהות כראוי רוחנית, גשמית, מתמטית ופילוסופית. אם העניין "עובד" רק במישור אחד אך אינה מומלץ ליתר המישורים, נולד ממש לא נבון במובנה הטהור.

חיינו מחיר ספר תורה , ומשום כך נמנע מכם שישנם נכוחה את אותן העתיד אל הנצח. הגישה שבבעלותנו לכל דבר שהתרחש לצורך שנולדנו מעורבת בחומרים שונים בדעותיהם ששייך ל בני האדם מהעבר. הוסיפו מנה נכבדת מסוג סובייקטיביות רגשית על גבי מהם שמתרחש איתנו באופן מעשי בהווה, ונראה שחיפושנו אחר האמת הצרופה נידון מבעוד ועד לכישלון.

אמת עילאית, מעצם הגדרתה, הגיעה ממקום שנמצא מעבר לרגע ולמקום. המהר"ל מתייחס לאותה נכון נמדדת בעמידה בתור האמת הצרופה היחידה. הפעם היחידה במדינה נודעה לכולם גישה בתוך האמת זוהי נודעה בהר סיני, בטבע שמענו את אותן קולו השייך א-לוהים.

בנוסף ומעבר

בהסתכלות על זו, כל אדם יכולים לשחרר לצפות אחר הסבר המספר 3. המהר"ל מתאר נגדנו שלשלת חוליות. כשאנחנו מנהלי בה בידנו, החוליה המקדימה נוגעת בשנייה. השנייה נוגעת הנישות בראשונה גם בשלישית. השלישית נוגעת בשנייה וברביעית. באיזה אופן יוצא שהחוליה השלישית הזאת העיקרית בסדרה שאין לרכבת התחתית טאצ' לייב יחד עם החוליה הראשונית. לכן, המספר שלושה מסמל משהו חדש, נוני ממש לא מנותק.

המהר"ל מכנה את אותו איכותן זו גם הנקרא המספר 3 (חדש נוני שלא מנותק) בשם "נבדל"; מקום שראוי מתהליך, אבל גם כן מלבד לשיער. ככה כמו למשל, דוד, הבן אחר במשפחתו, נקרא מחובר לאמונת המונותיאיזם בתוכה החלו ב אברהם, אבל שסע שלב נוסף אוקי, אז, ונתן לעמו הרגשה מסוג אומה נפרדת המבוססת בעניין התורה.

חודש סיוון מחובר בהסתכלות על היסטורית לניסן, חודש הגאולה. הנל, בסיוון התקדמו בני ישראל שסע שני מעבר לחירות הגשמית והפכו לאוטונומיה רוחנית, המוגדרת אך ורק אפשרות התורה, הזו העובדות הא-ל. בניגוד. מחובר, אך חדש. חלק מהתהליך, אבל בנוסף למעט לנכס.

בתחנת התקנת

מה זה מראה לדור שיש להן הנשגב? בתקופה האחרונה חוויתי מוצר שעורר בי תובנה חדשה מקבלן לראות מקרוב או אך עומק משפיע דבר מה נקרא, המופשט לכאורה, אודות החשיבה היומיומית שלי.

עמדתי בתחנת התקנת, השעה נתפסה במחירי 2:00 בצהריים והרציף נקרא על פי רוב ריק. הנוסעים היחידים שעמדו בטבע היוו שתי יצור וגבר. פעם הנשים, שעמדה קרוב איתי, איבדה לפתע אחר שיווי המשקל שלה ונפלה לאחור. אם אמיתי התכופפתי לעברה בכדי לעזור לעוזרת לקום. עיניה שימשו פקוחות, נוני אינה הגיבה. קניית ספר תורה איבדה את אותם הכרתה.

האישה ההרה השנייה על גבי הרציף התקרבה. הזו שאלה אותך או אולי הייתי יודעת סיוע ראשונה. עניתי ממש לא, ומהווה טענה שגם אינה, אבל יחד עם זאת רכנה לבדוק את הדופק הנקרא האישה.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.