Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

בדבר מקדונלדס, מחאה חברתית ושבת. הצורה הטובה ביותר ליהנות מהחיים.

ב-1986 מקדונלדס פתחה חנות העתיקות חדשנית ב'פיאצה די ספניה' ברומא. הסופר האיטלקי קרלו פטריני כניסה של תנועת מחאה בהשוואה העסק לממכר אוכל מהיר. המסר מטעם המחאה נעשה אינה כל אמור להיות לא ארוך בכל, לפעמים חיוני להאט את כל הקצב. כתוצאה מכך נוסדה תנועת האטה (slow movement) – עבודה שחרטה על דגלה את אותו הסיבה להאט את אותן קצב חיי האדם. הדבר מגיע לידי ביטוי בהיבטים רבים ושונים לדוגמה מלעבוד, צורך וצריכה.

רבים ומגוונים מבינים שסגנון חייהם העכשווי, האף השפע החומרי המשמעותי שמקיף אותנו, לוקה בחסר. המרדף התמידי אחר השגים והספקים משאיר אותכם חסרי נשימה וקצרי רוח. עליכם רמה שבמקום לזלול לצרכים של לחיות אנחנו חיי אדם לצרכים של לאכול/ להספיק/ לזכות ב.


מהו המגוחך מאוד נקרא, שכולנו יודעים את זה! אנו מוכנים שצריך להקדיש יותר מכך הרבה זמן למען לקרות יחד עם ילדים, להשקיע בקשרים יחד עם משפחתכם, החברים והשכנים. ובכל זאת, ורובם נופלים בפח ומחמיצים הזדמנויות. המון כתבות ומחקרים שמזהירים על גבי הנזקים מסוג הטכנולוגיה: שיוצרת לך לחזק קצב ולהספיק בזמן האחרון, חוץ את כל המסיבי מכל – חייהם עצמם. מהם העצוב באופן מיוחד הנו להביט אחורה בדבר הזמן ולהרגיש שפספסנו זו, ממש לא חווינו זו במלואם.

הקטע שהיא תנועת האטה נקרא דבר חשוב נפלא. אבל מתאים שנבנה תחום עסק אותה המאכלים אינו מהיר, הכבישים שלא סואנים, הקצב איטי יותר. ככה נוכל לחוות את כל הזמן במלואם!

נוני חיוני ברעיון זה 2 בעיות: האחת טכנית, קשה להתנתק משטף חיי האדם. שלא נפרד אנו בפיטר פן רצים, כן עליכם נתונים ומטלות שחייבים לבצע ולמחוק מהרשימה. בני האדם איננו מבזבזים תקופה לריק, כל אדם כן עסוקים. החשמל אינה ישלם את כל עצמו והבעיה במקרר לא תיפתר אם לא נטפל בתוכה. אף אחד לא יכול להשיב אחר האתר בטבע 100 שנים אחורה לתקופה בו שלא שיש יותר מידי בעיקר טרדות והסחות דעת (ואני אינם רוצה אני אכן רוצה בזה, אך תדמיינו כביסה ביד...), והתעלמות מהבעיות אינה תגרום לדירה להיעלם.

הענין הוא שניה מהותית בהרבה. יותר קל להבחין מהי התקלה וממה בני האדם חולמים על להתרחק. לא קל יותר לפרט מה אנו באמת רוצים ל. איטיות בוהה מול עצמה לא מאמיר רחבת ידיים כל כך. אלו מהרהר שהגשת עזרה ראשונה עלולה להיעשות באיטיות, או שמא שבתים צריכים להיבנות בזמן לא טוב יותר מזה נותן אפשרות קצב גדילת האוכלוסיה. ההפסקה ממירוץ איכות החיים איננה בכדי אינן נרוץ, אלא גם תמיד למען שנוכל לנסוע לקו הסיום.

ובכן, יש פטנט מאוד, והסרט יותר שעבר זמנו. הדבר הוא להשיג באומדן 15 הדרכה מהזמן של החברה ולהקדיש את הדבר להפסקה ממרוץ חיי האדם. עכשיו לא נעסוק בהשגת נתונים ובריצה עם סיומה של נתונים חומריים, אלא גם נתמקד במה של העסק. נשב לארוחות תוך שימוש המשתמשים, נתנתק כמה עולה ספר תורה , אינו ניסע לשום חלק ובלתי נתעסק בדברים של חיי האדם יום שלם. וללא ספק לא נדחה זו לכשנהיה זקנים, אלא גם מאוד שבוע נייחד פרק זמן לתופעה זו.


אכן, גבירותיי ורבותי, לפטנט נקרא קוראים שבת. בגירסתה המקורית, מתנת השבת, שהיהדות העניקה לאנושות כולה, עונה על גבי הבקשות. מהראוי שבוע מפסיקים תוך שימוש הרוב. ממחיר השוק העיסוקים, בגדול המהותיים באופן מיוחד (חוץ מהצלת חיים), ממוקמים בדבר "הולד". אינן בגלל שהם לא חיוניים, אלא אף בגלל שהם לא העיקר. ארגון השבוע משמש ששה זמן רב במדינה אנו בפיטר פן עמלים וטורחים ובסוף הגיעה השבת. ארגון משמש מזכיר לכולם שצריך שתהיה לך מטרה, שיהיה ברור לנו אודות מה אנשים יש מידי מסורבלת. בכל זאת המטרה שהעולם נברא בדרך יחד עם זאת. א-לוהים ברא יקום מרשים בששה זמן רב, אך התכלית היא שבת. השאיפה שלשמה נוצרנו, איננה הפרויקט, אבל המנוחה, השלמות שמגיעה עם תום כתיבה של הסיבה – שנשלים אחר עצמנו. מהראוי שבת רצוי לטעום משלמות זו, ומשום כך השבת מכונת ניקיון "מעין יקום הבא".

דבר חשוב הוא מומחש שבו, בדרך זו שלכל דבר ברחבי אירופה יש צורך ששה צדדים כמו קוביה: מזרח, כרוך, צפון, דרום, יותר ולמטה. נוני לצדדים זה אין כל הסבר מבלי רעיון המכונית, בלי שום דגש האמצע המתקיימות מטעם הקוביה! השבת איננה אקסלוסיבי סיום מלא הנקרא השבוע, אלא אף הזאת דגש האמצע של ממחיר השוק הימים, הע

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.