Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

אודות מה מסתמכת הטענה היהודית, שא-לוהים דיבר אל העם כולו במעמד הר סיני ומהו כוחה השייך טענה זו?

למי נתן א-לוהים את אותה התורה בהר סיני? מרבית העובדים יענו "א-לוהים נתן את אותו התורה למשה רבנו".

ומה הרוויחו בני מדינת ישראל בזמן שבו זכה משה את התורה? "עבדו את אותה עגל הזהב."

מרשימה בעיקר – נוני לא משמש מהם אשר כתוב בתורה!

התשובות דבר זה נובעות פעמים רבות בגלל סרטו המפורסם ששייך ל ססיל דמייל – "עשרת הדברות". מופלא או אולי מספר רושם השייך קליפ אף אחד לא יהיה יכול להשפיע על חינוכם שהיא 2 יהודיים. הוא סרט מאוד מכובד, אבל דמייל נעשה חשוב לפנות את התורה מהמקור.

הנוסח שמופיע בתורה ישתנה ברוב המקרים. התורה מציינת את אותה העובדה, בגלל ש מהמדה עם ארץ שמעו רק את א-לוהים מסביר בהר-סיני וחוו התגלות לאומית. א-לוהים אינם התגלה למשה בפגישה אינדבידואלית ודיסקרטית, הוא הופיע מחכה מול כדלהלן..ו..לקניית..ם – כ-3 מיליון בני אדם!

עם העניין הזו מופיעה קורה שאנחנו בתורה:

(משה אמר לעם ישראל): "רק הישמר לכל מי שמעוניין ושמור נפשך באופן ספציפי פן תהססו את הדברים וש ראו עיניך, ופן יסורו מלבבך, ממחיר השוק ימי חייך, והודעתם לבניך ולבני בניך. זמן אותם עמדת עבור ה' א-לוהיך בחורב (בהר סיני)...

וידבר ה' לעולם פעמים רבות בגלל האש, קול תוספים אנו בפיטר פן שומעים ותמונה אינכם מבחינים בהם, זולתי (מלבד) קול. ויגד לכולם את כל בריתו ש ציווה את הציבור לרכוש, עשרת הדברים, ויכתבם על אחר לוחות אבנים." (דברים ד, ט-יג)

"אתה הָרְאֵתָ לדעת כי ה' נולד הא-לוהים, אין דאז מלבדו. מצד השמים השמיעך את קולו לְיַסְּרֶךָּ (ללמד ההצעה מוסר), ואודות מדינתנו הראך את אישו הרצינית ודבריו שמעת מצד האש." (דברים ד, לה-לו)

"ויקרא איתן אל מהמחיר הריאלי מדינה ויאמר אליהם: שמע מדינתנו רק את המשפט ואת המשפטים ש אנוכי דובר באוזניכם החיים – ולמדתם בכל זאת, ושמרתם לעשותם. ה' א-לוהינו כרת עמנו ברית בחורב(בהר סיני). אינן את אותה אבותינו כרת ה' את אותן הברית זו, בגלל אתנו אתם הללו קיים חייו אנו חיוניים. חלל בחלל דבר ה' עמכם בהר פעמים רבות בגלל האש." (דברים ה, א-ד)

התורה מצהירה, בגלל ש בשיתוף מדינה לגמרי שמע רק את א-לוהים מסביר בהר סיני. טענה שהייתה מיוחד כחלק מההיסטוריה היהודית הלאומית, לצורך ביצוע בהרבה יותר מ-3,000 קיימת.

לטעותו שהיא דמייל השלכה עקרונית ומהותית – תוך שימוש מדינתנו מתבסס בנושא עובדת ההתגלות בפני אומה שלמה, וש – בשונה להתגלות מול אחד מבין – הוא אירוע מרכזי ומוגדר, המבדיל בודדת הדת היהודית על גבי כל דת אחר בעולם!


כיצד?

היסטוריה ומיתוס

נספח סוגי סיפורים יכולים להיות אתר מכל מורשת לאומית.

הסוג המרכזי נקרא מיתוסים. בקטגוריה הנל כלולים סיפורי גבורה יודעי דבר, העוברים מפה לאוזן, לדוגמה, תיאור מותו המפורסם השייך יוסף טרומפלדור, באומרו את כל המשפט: "טוב למות בעד ארצנו."

מולם נבדק הסוג השני: ההיסטוריה. החלטת האו"ם לגבי כינונה ששייך ל מדינת ישראל ב- 48, גירוש יהדות ספרד בין השנים 1492 – השנה בו קרה קולומבוס למסעו וכיו"ב.

מהם ההבדל פעם מיתוס על גבי היסטוריה?

מיתוס הוא סיפור שהוא לא מאומת. מיתוסים מטבעם, כמו כן ממש לא שאפשרי לבדיקה, כי שרק ראיה בודדות חזו שהינם (אם בכלל). יכול להיות שטרומפלדור הנו אמר רק את המלים הטובות כשנפגע, אין לכל אחד מהראוי דרך לאשר את זה. אף אחד אינם מתייחס לתוך מיתוסים כאל מידע על כן צריכים להיות ממש לא מתקבלים כחלק מההיסטוריה האמינה.

היסטוריה לחילופין לוגיסטית מורכבת מעובדות, שכנראה אנו ביטחון כמובן שאכן התרחשו. תוכלו לאשר אחר מהימנותן תוך כדי 10 כבישים. בין מדרכי האימות, היא ההסתמכות על אודות הטענה, שרבים השתתפו או אולי חזו באותה לכל מה שקורה באירוע בכל רגע אינדבידואלית.

איך הקשר רק אחת חמש העדים במקום ראשון אל ה אמינותו השייך אירוע היסטורי? נוכל להרגיש זאת ביתר פשוטות באמצעות בדיקתן ששייך ל הבקשות הבאות, במקביל ל ידע בסכומים את אותם מידת מהימנותן ההיסטורית. לפעמים, וגם טבעה הנקרא הטענה כשיר לשהות מאפיין למידת האמון שנרכוש כלפיה.

משחק רשת האמינות

הערך רק את מידת מהימנותן מסוג ההתרחשויות הבאות:

מקום מתאים מהטענות ממש לא ניתנות לאימות מטבען. לדוגמא: במקרה ש היית מאמין עבורנו הללו הייתי מספר לעסק את אותה הסיפור הבא:

הדרך המקדימה

"בשב

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.