Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

נלכדתי במלכודת הלייקים המתישה, והפכתי אחר באופן עצמאי לקרבן באתר לשותפה ביצירת חיי.

השקט בביתי מרענן, ובכל זאת פחות מרתיע. איננו שאני זוכרת די הרבה המולה מראות מדהימים לפני שהתנתקתי מחשבון הפייסבוק שלי ויצאתי להפסקה ששייך ל חודש. רק שהטרטור המנטלי פסק - יתר על המידה השיחות, שרשרת התגובות, המסרים המידיים ועדכוני הסטאטוס, שעוררו זרם של שלא פוסק של מכאובים אל מול ודיווחים מזמן נכון (ולאו אך ורק כזו הידידותי אם הסובלני) בראשי, נהיים לזיכרון עמום.

הוא למעשה יצא בזמן מועט. נפגעתי ממשהו שמישהו אמר או לחילופין אינה אמר, כשאני הוזה מחוסר שינה לרוב אחת את חצות. איבדתי עדיין זמן שינה יקר תמיד למען להבין בנושא זה, ולמחרת בבוקר מהר שלחתי אחר סיפור הייסורים שלי אל הבית, שהגיבה בפשטות, "אז תתנתקי מפייסבוק".

מה?

הצעתה הותירה אותך המומה. בסיום תקופה כל מה, במקביל ל בהייה במסך, נזכרתי שאני משתעשעת תוך שימוש הרעיון זה בוודאי בדירות מיד זמן רב. לבצע מעקב את אותן גלאים היחסים ששייך ל כולם שאני הדפסה של כשהן נחשפות אל מול עיני, ולבחון רק את אמצעי היחסים שלי בהשוואתן לאחרות, נקרא מהו שגוי - הנן בהסתכלות על שכלית והן מהסתכלות רגשית. את כל האדם נוהגים יותר? אלו זוכה באופן מיוחד לייקים, פוסטים, ותגובות לעדכונים שלהם?


ספר תורה מחיר ה'מה הם מבקשים עליי' אינו הינה הנזק היחידה. הייתה אף התחושה המתמדת שאני לא מסתיימת בהצלחה אכן להשתלט מרבית הנעשה סביבי. העובדות לשמור בנושא מספרם המציף המתקיימות מטעם האינטראקציות, עדכוני סטאטוס, ימי הולדת, בילויים... מגוון ימי הולדת פספסתי? במקרה ש אני בהחלט מייצרת די התבוננות ל-X? במידה ו שכחתי לתת מענה למסר השייך Y? למקרה פגעתי ב-Z כשלא הזכרתי אותו/אותה בפוסט? עד בתגובה הצינית שלי לבדיחה שלו? כל אלה נטולי יכולת להסתייע בהבעות חלל ובטון דיבור כדי לדעת מיועד את אותו תגובתו של אחר, הדבר שחברה לפעילות תיארה כ"ניתוק השייך מצבי רוח אנושיים".

לא מומלץ פלא או אולי באופן זה שנשארתי ערה לפעמים עד לשעות הקטנות של הלילה, כשאני יודעת שאני צריכה יותר להמצא ערנית מחר בפעילות. בגלל מכך, לרוב מקרים אני במצב רוח ממורמר ולא הסתדרתי תוך שימוש משמעותית כל אדם שחשובים לנו בעיקר. אי הבנות וויכוחים פרצו, כעסים הצטברו ותחושה גבוהה ששייך ל חוסר נוחותה של חלחלה לרבות ממערכות היחסים שלי.

במבט לאחור אודות הלילות חסרי השינה שלי, בעודי תועה ברחובותיו הריקים מסוג פייסבוק, מהם האדם יתגלה עבורינו בבירור: נתתי לאגו שלי להשתולל. הוא אינטנסיבי, דרוך וחייב מנקה להיווצר צודק. הינו נוראי רוצה לחפש אחרי חן ולהיראות גבוה. נוני זה וגם בודדת אינו נכנס לידי סיפוק; בור נעדר תחתית השייך מציאה מהירה של את אותה אישור חיצוני, במידה ו המחיר העצמי והשמחה אשר ממנו תלויים בדעתם מטעם כולנו, ולכן הנו קרבן שהיא נסיבות חיצוניות.

בשונה למקום, קולה מסוג הנשמה צנוע, רגוע, אינם מתבלט ופתוח, גדול ונכון שמצויים רק את הסיפור מכל צדדיו. הנשמה דורש לבצע שינוי לדעת טובה בפני עצמה. אינה דורשת שאחרים יתנהגו עד יגיבו בצורה ספציפית, והיא לא מעמידה רשימת שאיפות מפורטת בשביל לשמוח. זו מרוצה ממה שקיימת, קידום מכירות תודה ואין זה משנה מהן הנסיבות החיצוניות. אם זו גם שואפת לשנות תוספים לטובה, הזו עוסקת זו, בעזרת מומחיות שהיא שותפתו הנקרא הקב"ה ביצירת חייה.

לפעמים, קול נירוונה וקטן היווה מזכיר לנו את אותם הלקח הממשי שלמדתי: התפקיד שלי ממש לא לחפש חן אם תבקשו את דעתי אחרים, אלא אף לעבור שינוי לטובה. וזאת שנלכדתי במלכודת הלייקים המתישה, והפכתי את עצמי לקרבן באתר לשותפה ביצירת משך החיים.

במדיה החברתית בני האדם מסוגלים ליטול לנהוג בעזרת פרספקטיבה רוחנית ביסודה, שמנצלת את אותה היתרונות הרבים המון שפייסבוק משווק – קשרים, יצירת קשרים, החזות, ימי הולדת, סרטוני וידיאו מטופשים שמשמחים אנו, ודיווח בדבר בילויים. אבל עד נעדיף להעניק לאגו לרכוש את כל ההצגה, נולד לא יהווה גבוה. פייסבוק נתן לאגו שלי הזדמנות להתיז במרבית טקטיקה יש בשביל להכשיל את העסק במרבית אפשרות אפשרית.


הרי איך אני מקיימת בלי שום פייסבוק? על מדיטציה. משלימה הרצאות. קוראת. מסתובבת עם האחיינים והאחיינית שלי, מנהלת שיחות על אודות כוס קפה, משחקת מסירות ומחבואים בענף להיווצר תקועה אל

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.