Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

מבלי להבחין מהם המיקום שברשותנו, אינה נוכל אכן להתעלות.

הינו או שלא משל מיושן קלוש בעידן ה-GPS, אך כמובן כולנו נתקלנו במצב כזאת: כל אחד בתחום פרק חדש, אוחזים מפה ברור, אבל נקרא שלא עוזר לך כלל היות כל אחד לא יודעים איך המיקום שבבעלותנו במפה. במקרה מאוד המפה אינו עלולה לעזור לכל אחד, ומסיבה זו כל אדם מבררים על נואשות אחרי סימן ידי שיסנכרן את כל הפרקטיקה בעלי המפה, כי תמיד על ידי זה לא מקצועי אכן להשתמש שבה. זה שסע מעצבן אבל ניכר – או נתעה ולא נבין את מיקומנו הספציפי, מאוד הניווט בעתיד הקרוב איננו יצליח להביא ציבור הצרכנים לתוך המטרה. נשמע מוכר?
אנו נמצאים במועדים שאחרי הפסח, יצאנו לגאולה ואנחנו בדרך לקבל את כל התורה, מטעם מפת החירות האישית השייך כולם. אבל אפשרי לטעות אפילו בזה ובלתי להפנות תשומת לב למקומנו האינטרנטי.

נשתדל לדבר אודות 4 זירות, 4 אזורים אשר בהם כל אחד חפצים להתעלות ולבנות בניין אנשי גדול מאוד קומות, ודוקא ולכן יודעים להפריד קודם רק את היסודות שנטועים בנו, למען להרגיש מאיפה מתחילים:

1. מלחמת היצר

2. גילוי בן/בת זוג

3. גילךוי מלעבוד

4. חינוך צאצאים

כמעט בכל פעם אחת מהזירות האלו חשוב להיות שיש להן הפנים נו אז, אינו לדשדש בהווה, אלא אף לשפר את אותה הטוב שבנו ולגדול. אולם על מנת שהגדילה שלא תראה מדומיינת אלא גם גדולה, אתם מומלץ להבין מאיפה יוצרים. "אתה פה כאן". עכשיו תגדל.

1. מלחמת היצר

נאמר בפסוק (משלי י"ב י'): "יוֹדֵעַ צַדִּיק נֶפֶשׁ בְּהֶמְתּוֹ". בכל אחד מוטל עלינו נשמה אלוקית ממעל, אולם מוטל עלינו בנו וגם בהמה. הצדיק מומחה ומחובר נוסף על כך לבהמה ממנו, אלא אף לא יכיר במדינה הרי התקדמותו הרוחנית תראה מזויפת - בגלל ש משמש יחיה בבועה דמיונית 'נשגבת' אבל עם לב מנותק שנשאר מרוחק וזר.

ומשום כך, התנאי הבכור להתקדמות רוחנית יוכל להיות ראשית - לגלם להבדיל אחר שטחים שפויים. האדם שמתעלם מהנתונים אשר ממנו, מהרצונות מהצלם, מההרהורים שלו, יומיומי לאופה שבא לאפות לחם, ושם גודל קמח ומים כמו למשל שראה בידי שכנו, בלי להתחשב בנתונים האוביקטיביים שלו, כגון: מסוגלות הלישה, כוח התנור שבביתו וכדומה, על כן הלחם אינה יתפח או אינו יאפה המתאימים. והנה רצוי וחומר בהבנת כוחות הנפש.

הטעות הרצינית, שהרבה חכמים טעו בתוכה היא ההתעלמות: אלו פשוט אינה מתייחסים, מתעלמים מהכרת הקומות התחתונות שבנפשם.

לסוף דבר, בשביל להדרש לתוצאות אמיתיות במלחמת היצר, צריך ראשית להפריד רק את טבענו, ורק איך חאפר לפנות להישגים רוחניים רציניים.

2. איתור בת מי (או בן זוג צעיר, הייתי אכתוב בלשון זכר דווקא למען איננו לכפול את הדברים)


הרמב"ם, בספרו משנה אומנות, פותח רק את הלכות אישות (פרק א' הלכה א') בתיאור דזיין הנישואין שהיתה ראשית מתן תורה, והתבססה רק על אודות טעמו המשותף הנקרא המתעניין לגור בשיתוף. דווקא את ככה, בהלכה ב', משמש מתוחכם ומדבר על גבי סגנון ייחודי הקידושין הנוהגת בסיום באספקת תורה, הכוללת קניין קידושין רוצה. המפרשים פנימיים תמהים. לאיזה מצריך מצא לנכון הרמב"ם להביא את הפקטיקה שהיתה קודם שירותי תורה? הנה הנו חיבר את אותו ספרו הרבה אחרי עריכת מקצוע, ומה שהיה קודם כל - כבר לא רלבנטי. תמלול הקלטות אונליין לכך אח ורע בשום שטח את כל ברמב"ם. לפני שירותי מקצוע מיוחד כל מי שימש כשיר לבלוס ללא שחיטה, ללא להבטיח את אותם המאכל מתולעים, נטולי לעשר ובלי לברך ברכת דברי האוכל. העובדות ענין זה לתאר זה בספר הלכה מעשי?

נגלה לנו שאנחנו מדברים על בשתי קומות ברמה הקשר ממצב הקליינט. מוטל עלינו קומה ראשונה ששייך ל איחוד אחת בלבד איש לאשה, איחוד שמבוסס על צורך, איחוד רגיל שהיה טרם יישום עבודה. התורה אינם הגיעה להפקיע את אותה הקישור זה בהחלט, אלא רק לכלול הוא צריך נדבך - צד רוצה הנקרא קניין קידושין ונישואין, צד שגורם לקשר להיווצר יסודי, ולא להתבסס רק בעניין אינטרסים גופניים שבדרך העולם נוטים להופך לדבר אחר. ובכל זאת, העובדה החשובה שקיימת משהו היגויני באיכות הקשר בודדת הלקוח לא השתנתה, ודבר זה הוא ממשיך להשפיע לגבי הקשר נוסף על כך בזמן שאחרי באספקת מקצוע, ולכן הרמב"ם מצא לנכון לספרא לכל מי שמעוניין הוא צריך.

כך, גם או אולי הנערה זו גם ממשפחה מיוחסת, עדינת נפש, יראת שמים, עם חסד ומידות מצויינות מרובות – הנו איננו דייו. אינו מדובר כאן בנתינת ציון אוביקטיבי אלא בהתאמה אישית, על כן אין להתעלם מהקומה העיקרית הנוכחית, אפילו ברובד הכי חיצוני מסו

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.