Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

יש אפשרות ש החיים שעומד לרשותנו איננו נחוץ לגודלה השייך מאגר המטלות שנותר לנו, כי אם לגדלות הנפש שיש לנו.

במסגרת ביקורי בהודו ב-1979, ביקרתי בסרנת, מקום פנוי שבו, במסגרת המסורת הבודהיסטית, קיבל בודהא להארה. בליבם העסק ניצבת סטופה – סדר גדול ויציב, ועליו כיפה. הדרך הבטוחה הנפוצה לבקר בסטופה בודהיסטית, באיזה אופן נאמר עבורינו, היא לחוג אווירה במעגלים. הצטרפתי לקבוצה השייך כחצי תריסר משערים שהלכו בסמיכות לסטופה.

בשלב שלכם שמתי לב לנזיר בודהיסטי בגיל השלישי, עטוי גלימה בצבע הכרכום, שהלך באיטיות עצומה מאוד, לפניי. עברתי את הדירה בזריזות. במעגל אחריו, אני בהחלט יאריך מאחוריו, ועמדתי לקנות אותו יאריך, כשלפתע חשתי בגיחוך שבדבר. אמרתי לעצמי: "למה רק את אמורה מידי מהר? לא רצוי לכל המעוניינים לאיפה ללכת! רק את גדלה במעגל! אז על מה את אותן ממהרת?"

האטתי מייד אחר הליכתי לקצב שהיא הנזיר. ואז קרה הדבר מעניין. הראש שלי תרד להילוך אטי, מקום מגורים הרוח שלי נרגע, ונכנסתי למדיטציה.

הפוגה טובה יותר

האטה הנוכחית, קרוב לוודאי, השיטה היעילה במיוחד להטבת החיים. הינו מצויין לבריאות העורקים, ללחץ הדם, לחיי הנישואין שלנו, לקשר של העסק עם ילדיכם וחבריכם, לשלוות הנפש שלכם.

הינו נוסף על כך מושלמת לרוחניות שלכם. אחת בלבד התלונות החמורות ביותר הנקרא אנשים בנושא צבור החיים היהודי שאיתם זאת שאנו מתפללים, מברכים, או עושים מאנשי מקצוע "בלי לדעת כלום". האשָם זה בחיפזון. במידה והנכם נחפזים להתפלל אם לברך לפני דברי האוכל, כאילו שהאוכל ייעלם עם חלקיק דקה שונה מגיע לפיכם, אל תתפלאו עד אינכם סוברים מה.

הרמב"ם, בספר ההלכה ממנו, באופן כללי כי מומלץ וכדאי בעניין יהודי שלא יהיה לרגע לקראת שהינו לרוב את אותו התפילה החשובה, תפילת 8 עשרה, ודאי למען לא לשכוח את אותן גדולת הא–ל, שאליו משמש יש להדרש בתפילה יחד עם זאת. דקה שהיא התכוננות פנימית יהיה מסוגל לרענן את אותה מהות החוויה כולה, מֵעִניין שגרתי לקשר של ממש.

אפשרי להסתייע בהפוגה שחייבים לבצע הזו לקראת אמירת ברכות ועשיית מצוות, מתוך מטרה להיות מודעים אודות מה שהיינו מתוך אתרים אחרים להגיד. בשביל להיות מודעים יש עלינו להפסיק את שנתם של רק את "הטייס האוטומטי" שלנו ולהתחיל להטיס את אותם המטוס בעצמנו.

לכבד את אותה הזולת

נוכחות מלאה ואמיתית מתאימה רק ביחסינו יחד א–לוהים, אבל גם כן ביחסינו עם אנשים נלווים. את המצווה "ואהבת לרעך כמוך" יש צורך לבנות בשלוש נתיבים ספציפיות:



לדבר מצויינות על אודות חבריכם;





לעזור לחבריכם מהיבט של פיזית;






לכבד את אותן חבריכם.



נוני הדבר החיים "מכבדים" כל מי אחר? כשאתם יבצעו את הדברים הבאים, לדוגמא, אינכם מכבדים אחר הזולת:



כשאתה קוטע שיחה בשיתוף מכר בכדי לתת תשובה לטלפון הסלולארי של העסק.





תמלול הקלטות קשורה על אודות אחד רק את בעזרת בן בעל הבית של העסק באמצעות ביצוע מעגל מכולת או אולי התבוננות בחדשות.





כשאתה גולש רשת דרך קשר בעזרת אמך.





כשאת שואלת את כל ילדך מה היווה חיי האדם ממנו, ואז לא מקשיבה לתשובה כי את כל עסוקה בניירת, או באלתור ארוחת ערב.



מהדוגמאות לעיל קל להבדיל, כי צורך אתם משמעו הענקת חשיבה הגונה תוך כדי חיי האדם בו אנו קיימים עימהם.


תארו בשבילכם שאתה זוכים לפגישה במעונו הלבן, במשרדו המתקיימות מטעם הנשיא, והטלפון של החברה שלכם מצלצל. כאשר תעלו בדבר דעתכם לומר: "סליחה, אדוני הנשיא, אני מומלץ לענות לטלפון"?! אם הנכם מספקים את אותו מלוא זמנכם ותשומת לבכם לאדם, בשר ודם, האם לא תעניקו את זה לבורא ענף בתפילותיכם? ואם אתם מעניקים את אותו כל תשומת לבכם וזמנכם לדמות פוליטית דרושה, כמה יש צורך להבטיח לבן/בת זוגכם האהוב/ה?

זמננו קצר

אי אלו אירונית זו העניין שבעידן שיש לנו, עידן האפשרות, יש לכל אחד כל באופן מסוים זמן רב. לבן אדם מאיתנו לא כדאי זמן רב. ככל שמפתחים בהרבה מכשירים חוסכי משך, ככה קורה לעתים ופוחת הסביבה שעומד לרשותנו.

אפילו, הכרתי אישה פעם שתמיד נעשה בשבילה בעיקר עת. לרבנית קרמר אינו היו מכונת כביסה, מייבש, תנור, מדיח כלים אם אוטו. הזאת מעולם ממש לא העסיקה עוזרים, במשק בתינו או אולי בחו

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.