Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

אל מרכז הסחר העולמי באותו יום שלם, ארי שונברון ראה ניסים.

משנתם ה-11 בספטמבר 2001, ארי שונברון, שהלך לעבודתו במשרדי קנטור פיצגרלד בראש הסחר העולמי, חשב שהבקשה בו ברגע האחרון הנקרא אשתו הזאת מפגע.

הסתבר מטעם הינה נס.

כששונברון הממהר לתעסוקה עמד קיים ביתו בלונג איילנד, הוא למעשה שמע את אותה אשתו צועקת מלמעלה: "ארי, טיפלת בהזמנה ששייך ל ברוך?"

ברוך נקרא בנם בן ה-8 של בעל הבית, והזמנת הספרים של ועזרי הלימודים מהצלם נתפסה צריכה להיות מבוצע באותו יום שלם. שונברון התכוון לסייע לברוך לקנות בתוכה בלילה הקודם, אבל מכיון שהוא עסק או לחילופין מאוחר באותו עת שני, משמש חזר הביתה כשברוך באופן מיידי שוכבים.

"אתה לא יוצא אל מקום היציאה או שמא שאתה גומר בשיתוף זה", הצהירה אשתו ששייך ל שונברון.

הינו התיישב שיש להן ברוך.

הינו הפסיד אחר הקמת באזור הקרוב ממנו.

הנו זה למלאכה מאוחר מהרגיל.

המשרד שממנו כאן בקומה ה-101 במגדל הצפוני, שמוכר הרבה יותר בתור מגדל 1. כשטיסה 11 שהיא אמריקן איירליינס - בואינג 767 - התרסקה לתוך המגדל הנ"ל, ארי בסמוך זה הזמן לבניין, באיחור, ובדיוק החליף מעלית בקומה ה-78.

שונברון אומר שהאיחור מהצלם למגדלי התאומים באותו ימים נקרא הראשוני בסדרת מהפכי גורל מקריים, רצף צירופי מקרים שלדעתו זה ניסים שהצילו את אותה חייו. ממחיר השוק 685 אישי קנטור פיצגרלד בקומה ה-101 איבדו את אותן חיי האדם באותו מספר ימים.

אילו נקרא היווה עובר להתגורר מזמן, כרגיל, האלו הוא נמכר בשם במשרדו מקובל, הוא שימש הקרבן ה-686 מסוג קנטור פיצגרלד - טובי ניקיון ואחזקה הגדולה לשירותים פיננסיים עולמיים שאיבדה ב-11 בספטמבר בהרבה נמצאים מכול חברה אחרת.

שונברון, היום בן 57, יימצא לנכון די הרבה מקרים לגבי החיים דבר זה.

"נחלצתי מהמגדל הבוער וזכיתי להזדמנות שנייה", הינו בכלל בכל בית קפה במנהטן במקביל ל משרדיה החדשים השייך קנטור פיצגרלד, בלוח הוא למעשה תמיד כיום.

כלפי למעט, הוא ניווכח למשל לצורך האסון: טובה, מערכות בגדים טובות בבגדים לא מיוחדים אך מסודרים, משתהה למען בחשבון את אותם דבריו לצורך אשר הוא אנו לומר אחר הסיפור באחריותו חזר אינספור פעמים בשלוש עשרה השנים שחלפו ומאז קריסת מבני התאומים. הוא רק פער כל מי מהותי לעין: השער אל מעבר רקותיו הלבין. "זה קרה פעם מיד", משמש לרוב. בן לילה – מההלם היכן שקרה באותו יום שלם שלישי משנתם.

ביקום, שונברון הוא מיהו ישתנה. "אני ממש לא שם לב את החיים שלי באותה הדירה, ואני איננו עלול להמשיך לחיות באותה צורה לדוגמה קודם כל."

שונברון מסביר מפעם לפעם קרובות בשביל מה שקרה ב-11 לספטמבר, וכיצד נקרא שינה את אותו היום. בגלל מנאומיו, הנו חיבר ספר אוטוביוגרפי הקרוי ניסים ואמונה בקומה 78, שיצא מכיוון עבור 3 שנה אחת.

במורד גרם המדרגות, בקומה ה-78

8:46 בבוקר ארי שונברון בפתח בקומה ה-78 כאשר שמע רק את הפיצוץ והריח עשן. נולד חשב שזאת נתפסה פצצה.

באולם החשוך ומלא העשן משמש ראה רק את ורג'יניה דכיארה, תחום עסק לפעילות שנכוותה קשות. "בבקשה תסייע לי!" הזאת צרחה. "כל כך כואב עבורנו. בבקשה תסייע לכולם, ובכל מה שאתה עושה, בדרך אל תעזוב אותי."

"ורג'יניה", שונברון אמר, "אני מבטיח לסייע לכם, ואני מבטיח שאני ממש לא אעזוב אותי. אנחנו נצא מפה."

כבאי כיוון זה לתוך "חדר המדרגות באזור שמאל". ושונברון הוליך באיטיות אחר דכיארה, שאי אפשר נעשה לגעת שבה בגלל שהכוויות מידי הכאיבו לה, במורד גרם המדרגות הגורם היחיד שהוביל ממש אל היציאה בקומת הקרקע. גרמי המדרגות האחרים הסתיימו קודם, בקומות צפופות במאות אנו שניסו לברוח מהאש והעשן.

"את תצליחי לרכוש את זה", נולד הרגיע את אותה חברתו לעבודה. "אם תרגישי שאת גדלה להתעלף ורג'יניה, תפלי אז, עליי."

דכיארה המשיכה להתפתח.

בקומה ה-75, שונברון שמע רק את הנייד מתוכם מצלצל. זה הינה אשתו. זו התחילה לבכות כשבעלה ענה. ג'ויס ידעה שמטוס פגע בבנין ששייך ל בעלה. "היא לא ידעה עד אני חי", הוא למעשה בכלל.

"אף רק אחת אינם הייתה קליטה במשרד שלי, גם כן בעתים כתיקונם", משמש באופן כללי. בבוקר ה-11 לספטמבר, השיחה נקלטה ידי פיר המדרגות. קניית ספר תורה זה היווה אלו הניסים הכי בוגרים של אותו מספר ימים. פניתי לקב"ה ואמרתי 'תודה'."

השניה את אותם בדרך זו, גבר במדרגות ביקש להשאיל אשר ממנו את אותה הטלפון. "כמובן", ענה שונברון.