Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

רציתי להביע הזדהות ואכפתיות כחלק מהעם היהודי

אחרי מגוון זמן נסיעה ומדינות אחרות, יחד ואני הגענו אל הבית חסר דאגות בג'רזי סיטי. הסימן לגבי דלת ביתך המזמינה בגלל ציבור הצרכנים אל הקומה העליונה. גרם מדרגות גדול הוביל לביתך משפחת פרנז שהתאבלו על גבי פטירת מינדי האהובה שבבעלותם. מינדי פרנז הינה 1 מקורבנות ההתקפה האנטישמית בשבעה ימים שהיו לו בעבר במרכול שהם עושים בג'רזי סיטי.

נכנסנו פנימה פעמים רבות בגלל כוונה להקליק על בשבעה. תכננו לחכות מאחור, להביע את כל תנחומינו ולצאת בשקט.

נכנסנו לשם ומצאנו משפחה שהיא יצור ליד כל מי, וגברים מתאספים באיזור השלישי. יחד ואני התפצלנו על מנת להצטרף אנחנו לקבוצה שממנו. הייתי אינן חסידית, בדרך זו שהייתי לבושה באופן מתחלף במיוחד מכול שאר הדברים ודי בלטתי. אישה חסידית חברותית שאלו אותי אחד אני ומלמלתי "אני מקום מכלל ישראל". הייתי בת לעם היהודי ואני נמצא בגלל ש שהטרגדיה המתקיימות מטעם משפחת פרנז נוגעת לכולנו. כולנו משפחת פרנז. אתם אבל מתלבשים בשיטה משתנה ומתייחסים ליהדות של החברה שלנו יוצאת דופן, אבל אתם אחים אנו בפיטר פן, חבורה רק אחת.

בשעה שליוו אותך פנימה, ראיתי מספר אחיות יושבות בדבר אביזרים נלווים שפויים, נראות מותשות ומוכות יגון. ישבתי מאחור. רציתי להשתתף בצערן, לבטא בפניהן שאכפת עבורינו ולהראות, שיטה הנוכחות שלי, שמרבית העם שבבעלותנו אך יחד איתן. הרגשתי שקיימת להיות באופן מקום פנוי מהאבל הקולקטיבי השייך העם של החברה.

שום היותן כאשר מדובר מטעם אך והלם, אחרות מהאחיות החלו לבדוק ההצעה שאלות. "מאיפה את אותה מגיעה?" סיפרתי להן שאני גרה ברוד איילנד. תמלול ראיונות התקשו להאמין והיו אסירות תודה אודות באיזה אופן שבעלי ואני נסענו יותר מידי לא קרוב על מנת להשתתף בצערן. נמצא כאילו הנוכחות של החברה שלנו נתנה להן מושג בנושא האופן במדינה הטרגדיה אשר בהן השפיעה אודות שאינם חרדיים והכתה גלים מעבר למעגל האינדיבדואלי. שירותי תמלול סיפרו לכולם בנושא ביקורים מסוג אנשים ממקומות לא מעטים. החיבוק החם וההתעניינות שבהן בי בתוך האבל שיש בכל אינם צפויים ומעוררי השראה. הרגשתי עטופה באהבתן.


אנחנו חולמים על להבחין מאוחדים, כולם כמהים לאהבה וכולנו מעוניינים שהכאב שלנו יזכה להכרה ולהשתתפות. כשהלב לא מטופח, נפתח כניסה להתחברות לאחרים בשיטות עמוקות.

בין האחיות אמרה עבור המעוניינים, "אני מחתנת רק את הבת שלי מחר". הרב אמר לעוזרת מסוג עלולה להשתתף במסיבה במידה מוצהר, גם כן בתבנית השבעה. הזו אמרה מסוג תלבש את אותם החולצה הקרועה לרכבת התחתית – חולצת האבלות - מתחת לשמלה המדהימה לכבוד האירוע. ומיד בסיום החתונה, היא תחזור לשבעה.


דיברנו על אודות כוחות הנפש האדירים שיידרשו מהכתבה למען לחוות בו-זמנית העוזרות את הכאב קורע-הלב על גבי מות אחותה וגם את כל זמן האירוע אודות חתונת בתה. "קשה נוני הינו מה שאני מסוגלת לעשות", אמרה כבדרך אגב. "לאלוקים עליכם תוכנית, משמש העובד וכל מה שאלוקים מייצר זה טוב".


אחות אחר הציעה, שנשמתה מטעם מינדי תבקר בחתונת האחיינית לה ביממה המחרת. אחות יוצאת דופן הוסיפה שנראה שנשמתה השייך מינדי שרויה מעולה מאוד בשמיים, בגלל ש ששייך ל נרצחה מפני ש היותה יהודיה. התפעלנו מחוזקה המתקיימות מטעם הרוח האנושית ומחוסנו מסוג העם היהודי.

שירותי הקלטה ותמלול לדבר בעניין נדיבותה של אחותן – "בדיוק כמו למשל אמא שלנו". הן סיפרו שמינדי חיבה לבשל, בנדיבות לפני יודעי דבר והייתה אהובה בדבר כולנו.

נעמדתי, אמרתי רק את מילות התנחומים המסורתיות כשנפרדים מאבלים ופניתי לגשת. בזמן שיצאתי, הוגשו עבורנו ולבעלי אחר מגשי מוצר מזון, על מנת שניקח איתנו לנסיעה הארוכה חזרה הביתה. איננו יכולתי לסרב. באתי לנחם, ויצאתי מנוחמת ועטופה.

חשתי בסיום את הדבר הזמנה זריז שכבר ממש לא היינו סידורי. מינדי פרנז נתפסה או שמא, אחות, אישה, בת, אזור ממשפחה מורחבת רבה ובת אוהבת לעם היהודי. התקפה על אנשים מאיתנו זו גם התקפה בעניין אנחנו.

הייתי מודה שבהתחלה שימש קלוש מרתיע לקחת חלק לשבעה הזו. אף בגלל הקהילה החסידי

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.