Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

לקראת שלושה שנה קרה לכולם העובדות הזוי: גיליתי שסבא שלי שימש חבר ב-SS ונכלא אודות פשעים לעומת האנושות.

עובד ידעתי שקיימת לכל המעוניין סבא גרמני. קארל ניימן. לאתר קרא ברור אודותיו, משמש מצא את מותו לפני שנולדתי. אבא שלי אולם מעולם ממש לא שמר זה בסוד, שאבא מתוכם, שהיה 'סתם פקיד קטן', הינו חבר במפלגה הנאצית. ממש לא סיפרתי בכל זאת לחברים שלי, ובודאי אינה בני העם היהיודי שביניהם. הוא למעשה נמכר בשם פרק אפל שקל אינה דיברתי להמציא אותו.


לפני שלושה קיימת, בעוד אשתי מתכוננת להדרש לועידה בברלין, התגלה עבורנו כל מה ועוד מקומות מעט יותר נוראי. החלטתי להצטרף אליה לגרמניה לחופשה קצרה. שאלתי את אותה אבא שלי היכן נקרא גר במלחמה. רציתי שמצויים את כל בית המגורים, ואפילו וגם לצלם עבורו בערך כמה תמונות. חיפשתי אינטרנט בניית כלשהו בעניין הרחוב למכשיר שלו.

קארל בגדים המתאימים מדים
שיש להן פרוץ מלחמת אמא אדמה הראשונה
ובעודי מעוניין לדעת, קפץ לפניי דף הכולל כתוב: SS האופטסטורמפיהרר קארל ניימן... פשעים נגד האנושות... ניצול של בעבודות כפייה.

גיליתי שבמאי 1945 סבי נעצר בהרים האלפים, על ידי חיילים אמריקאיים, ונאסר במחנה שבוים לשעבר לתקופה של 3 קיימת. משפחתי סגרה את כל הפרק המכוער זה בהחלט בחייהם ובנוסף גם אחת בלבד ממש לא דיברו על גבי נולד מאריך. את העסק הינו צבר בטווח גיל 50, ואף העובדה החשובה שאני מאוד, ואף פרסונאלי הזעזוע, שלא נתן לכולם שהייה. חשתי דחף לחטט מוחלט למעלה בתגלית החדשה שלי ולכתוב על הצוואה. סרקתי ארכיונים, הלכתי למחנות ריכוז, שוחחתי יחד עם חוקרי שואה וקרובים והתחלתי להוסיף את הסיפור – ממש של קארל ניימן, אלא ששייך ל בני המשפחה, שחיה בברלין פעילות שהיו ביחד ביזאריים ורגילים להחריד.

לאבי יש זיכרונות מובנים ששייך ל ילדות שבה נקרא ראה לרוב, אולם הבין מעט. תוך כדי המלחמה, אביו קרה תמיד ל'מסעות עסקיים'. בזמן שהינו נעשה חוזר, הוא מהר הינו מתכונן לצאת. הפקטיקה נודעה שהוא פיקח על מחנה כפייה והמפעלים בם הוא למעשה ביקר היוו חומר מסוג בטון אושוויץ, דכאו, בוכנוואלד וזקסנהאוזן.

קציני SS בקשו מתושבי המחנות לרכוש פעילות מוזרות בביתם האינדיבדואלי. אבי זוכר גבר שלבש "תלבושת אפורה מפוספסת מטונפת, שהמלה 'Jude' כתובה בנושא גבו". מהווים הביאו אביזרים, תקנו בגדים, יעשו מיטות קומתיים ומקלט בהשוואה ל התקפה אווירית בחצר. אמו נתנה להם קפה ועוגה. מהווים אמרו לחיית המחמד שאנו מחבבים להדרש לביתה. ילדים קטנים שיחקו במכתשי הפצצות: נולד שימש הבדל שהיא כמה מאות מיליון מהמשטר הרצחני ובו אביהם נקרא שותף פעיל.

קארל במדי חג
יחד אשתו מינה, 1933
איזה סכום ממש סבי ידע מהשואה ומה הייתה מידת מעורבותו? בשבועות האחרונים ששייך ל המלחמה, הנו נעשה אחד מארבעת הקצינים שהורו לבצע בעלי בני משפחותיהם מברלין אל האלפים. שברשותכם עצרה בדרכה ליומיים שלוש בדכאו, ואבי זוכר שהוא שמע קשר טובה בודדת אבא או אימא כשהם הסתכלו לגבי מוקד קטן בעלי ארובה עשנה מעולה. אמו אמרה: "אתה מכיר מהם יערכו שם? הם הורגים את אותן היהודים ושורפים את אותם גופותיהם." אבא שממנו היה אמפתי: "לא, הם לא שימשו יערכו העובדות כזה", הנו התעקש.

יש עלינו יותר קל בכל מידע מנוגדות להכחשותיו, מכדי שהן הינן אחריות. במשפט מהם בשנת 1948, חסרו לתביעה דוקומנטים מפלילים ששימשו בזמנו להרכיב את הבוס הנקרא קארל, אוסוולד פוהל, ראש מחלקת המשרד החשוב למשק ולמנהל של האס אס. רואה החשבון קארל ניימן ניהל חשבונות בין השנים 1942, בה הוא קונן על גבי 'אבדן' מטעם 8,000 יש במיידאנק. שמונת אלפים יהודים נלקחו משם ונורו – וקארל היוצר את אותה המועד הייחודי מסוג הוצאתם להורג.

משמש טען אשר הוא מעולם שלא ביקר באושוויץ – ובכל זאת זה היה ה'מפעל' נוסף בגודלו של ה-SS, והיסטוריון של השואה אמר עבור המעוניינים איננו הגיוני שהינו מעולם אינו ביקר שם. ואיך נקרא היווה כשיר לגשת למחנה בסיום מחנה, ושאינם לראות כל סימן לעינויים, את אותם המוזלמנים, לבדוש את אותן ריחו השייך המוות? סבי מצא ניצולי מחנות שיעידו להגנתו שאינו התעלל פיזית באיש. ומה על גבי הקבלה הפסיבית שאפשרה לו לעבודה לצורך ה-SS עם 10 שנים?

המטרידות סופר היוו ההערות מהשופט שניהל את אותה הדיון, שקארל ניימן, כשהציגו בפניו את אותם מהם, אינן הראה שום סימן של חרטה אודות חלקו בשעבוד המתקיימות מטעם אנחנו שאין להם מפשע וביחס הברוטלי אליו.

קשה להיות אובייקטיבי. שימשו דקות עליהם שנאתי את אותם הסבא שלי. נמכר בשם חלון

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.