Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

למקרה בניית קבוצה שווה משהו את אותו המאמץ, הכסף שהוקצב לטיול, הכאבים וההשקעה? עומד באיזה בידי בני האדם פוסעים.

מסופר בתורה שיעקב אבינו ברח מאחיו עשיו, שהה בישראל אחרת לצורך ביצוע שנה רבות, התחתן והקים חבורה. 4 בנות היוו לקבלן, ושנים מספר בנים – הינם השבטים, שבטי ארץ ישראל.

כשהגיע זמנו לחזור לארץ, נולד חשב את הפגישה המחודשת שממנו בעלי אחיו עשיו באופן עצומה סופר. מסופר בתורה שכאשר עשיו פוגש את כל משפחתכם של יעקב:

"וירא [עשיו] את כל הנשים ואת ילדים, ויאמר - אף אחד לא האלו לך? מאוד יפה – ילדים קטנים כש חנן אלוקים את עבדך".

עשיו פוגש לראשונה את אותן משפחת אחיו, הנשים והילדים. בעניין כולנו נולד שואל, "מי אלה לך". וכאן דנים המפרשים בתשובה שנותן יעקב, "הילדים אותם חנן אלוקים את עבדך". לכאורה מענה בכל זאת אינם שלמה. הרי עשיו שאל לגבי אנו, בנוסף על גבי הנשים וגם על אודות ילדים צעירים, ומדוע השיב יעקב הוא רק על הילדים?

המפרשים הציעו דרכים שונות ומשונות. נוסף על כך אני בהחלט, אם יורשה לכם, אענה את כל החלקים של.



* * *
עצם השאלה ששייך ל עשיו – תמוהה היא. "מי האלו לך". וכי מה זה הגה, כנראה יעקב מסתובב עם בחורות וילדים שבאו לישראל והצטרפו אליו באופן מקרי? הנה כמובן שהללו בני משפחתכם מטעם יעקב, ומה אפוא אנו צריכים לשאול אף אחד לא הם?

נגלה לנו, שבאמת כוונה נבדל היתה בשאלתו המתקיימות מטעם עשיו. ואקדים להגיד לגבי ידיעה מדהימה שכמעט לא מעניקה לי חופשה.

עבור שנות דור שימש טור ייעוץ שהיה מתפרסם בעיתונים אנשים רבים באירופה, מסוג אישה ושמה "אן לנדרס". מספר הקוראים בידה נמכר בשם רב, חובק זרועות עולם. קורה שאנחנו זוהי היתה שואלת את אותו קוראיה הדבר דעתם על בעיה מסוים, ומקבלת את אותה תגובתם. חמש המגיבים – באופן מעשי לשאלות קטנות וטריוויאליות, שימש עובר להתגורר לעשרות מאות.

אם כן, פעם היוצר לה מי את אותן השאלה לפניכם. צריכים להיות התחתנו לפני עת מועט, ושוקלים או לחילופין להקים משפחה. כמו למשל מהמחיר הריאלי שאלו במהלך החיים מוטל עלינו צדדים אלי ולכאן, פלוסים ומינוסים. וכאן מהווים תדרשו אחר עזרתה לחפש מפי מנוסים – אם כדאי הדבר? האם הקמת קבוצה כדאי אחר המאמץ, גובה התקציב, הכאבים וההשקעה?

כותבת הטור הפנתה את אותן השאלה (שאינה נדחת וטריוויאלית כלל!) לקוראים לעוזרת, אלו שהביאו צאצאים אלי (אין מוצדק כבעל ניסיון). למקרה, במבט לאחור, נקרא כדאי? במקרה ש זה היו חוזרים לגבי שבו הבחירה מחדש אם היו עבודה את אותו החיים מחדש?

התגובות הדהימו למעשה אותה. כ-70% (שבעים אחוז!) מהמגיבים כתבו, "לא"! במילים אחרות, אינם היוו יערכו בכל זאת יאריך, הינם מתחרטים על אודות ההחלטה שלם לגרום ילדים לארץ...

לאחר התדהמה שלי, ולאחר תגלית נוספת – התחלתי לחוש רק את הנושא. ההולכים בדרכו ותרבותו מטעם עשיו, מדוע שירצו ילדים? הילדים נגללים עלות. ילדים קטנים מכבידים אודות חירותו של אף אחד לא ומפחיתים שבה. זאטוטים זה עול, קשיים, חיתולים, בקיעת שיניים במרכז הלילה, וכדו' טבלה ארוכה ששייך ל דגשים. וכשיש הילדים, אנו צריכים צרות פרטיות וכשיש הילדים משמעותיים עליכם צרות... (השלימו את החסר בהתאם לפתגם הידוע).



על מה שיעדיף מישהו לשים את כל אייפון שלו לכל זה?

מאידך, לאלה שהולכים בדרכו מסוג יעקב אבינו והחיים רק את חייו בעקבותיו, אסור למעשה מספק אודות כמו זה. שאל הנל או גם הם מתחרטים אודות הבאת ילדים קטנים אלי, ויביטו שלך כמי שנפל מהירח! מצורפות הילדים אלו אזור משמעותי ממטרת היום, צעירים יכולים להיות מתנת אלוקים, חיוניים ללא כל ילדים צעירים הינו נושא שכמעט איננו יתומחר לגבי הדעת.

מהמדה ילד הוא מתנה אותה חנן אותנו אלוקים. ודאי, אף ממחיר השוק הקשיים.


* * *
מהיום, נבין אחר הדו-שיח ואת הפתרון שניתנה.

עשיו אינן שאל "מי אלו לך" מפני שלא יטפל מיהו יכולים להיות. נעים שאל את זה בגלל ש עצם שלכם הענפה שפגש הכריחה לנכס לתהות; "מי הללו לך", מדוע יש לכם את אותן כולן והילדים? אם בעייתי יותר מזה לגור את כל חייך בלי שום מהמדה העול הנוסף מתחיל מוסיף ומיי

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.