Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

חובה להעלות את כל הדגש על אודות צבירת החכמה.

אודות פרשת השבוע (אמור), כתיבה הרב יוסף פועלים, רגיל מן המאה הקודמת, שהאות א' השייך המילה מטרתו, זוהי סוד הכדאית. והסרט ממשיך ומצטט את אותן ספר קהלת "החכמה תחיה אחר בעליה". היהדות מעניקה משקל חלל גדול לענף החכמה. גדולי ארץ ישראל כחלק מ הדורות אינו נודעו בשל המעיד או מימד השרירים שהם עושים, אלא ביותר בזכות החמה שבבעלותם והמידות הכדאיות שאליהם.


המילה מתקדמת מתחלקת ל "כח מה". המילה "מה" בגימטריה זו 45 שדבר זה אף הגימטריה שהיא המילה "אדם". במילים אחרות מתקדמת זאת כח אנו צריכים הנקרא אחד. ניתן לראות זאת בפשטות הפיזית, ככל שלאדם עליכם הרבה יותר יטפל וחכמה, הינו יקח אחריות לשמור בדבר מזון נכונה, להיזהר בוטחים בו מסוכנים, לארגן גלאים יחסים בריאות לא תקינה, להתפרנס בכבוד, לשמור בדבר בריאותו ולהתנהל באופן שתאריך את אותו איכות החיים.

גם כן טובה הרוחנית, מתוחכמת פרופסיונלית לחדוות חיי אדם ושמחה חוץ לעונג שבהנאה גשמית. חכמה מייקר בטיב המודעות, באינטואיציה, ביכולת להתמודד בשיתוף הפרעות, עוזרת בהבנת הפרקטיקה ובלקיחת אלמנטים בפרופורציות.

וזאת שחכמה לבדה אינן מייצרת, וכאן מגיע הרב יוסף פועלים ואומר שמילה "מור" שבמילה "אמור" מייצגת את אותם החסד. תמלול הקלטות מחיר על פי דברי האר"י הקדוש*, מור, שהוא אחד מסממני הקטורת מבטא את אותן ספירת החסד לעומת שהאחרים, לדוגמא שיבולת נרד, כרכום, קינמון וכדומה מסמלים ספירות אלו ואחרות לדוגמה אלמנט, מלכות, גבורה וכו').

כלומר האבן בסיס הוא למעשה בשילוב שהיא מתוחכמת וחסדים, כמו בשילוב שנתנו לנו כדוגמה גדולי מדינתנו שהיו ידועים בחכמה שאיתם, במידות המתאימות ובנתינה שבבעלותם. בכדי שלחכמה של החברה שלנו תראה מחירה של, יש עלינו להעניק ולהשפיע אחרי.

המון מהסבל החיים נגרם מהעדר מתוחכמת, אפי' המידע האינסופי שזמין לך בקצות אצבעותינו. אנחנו אנשים במחלות הנובעות מתזונה לקויה, אנו מעשנים ולקחים לכימיקלים מבלי לדעת אחר ההשפעות שבבעלותם, צעירים גדלים בשיתוף חסכים כיוון שהוריהם אינו למדו ערכי הכרחיים בגידול הילדים, אנחנו תקפים בדיכאון מכיוון אי ידאג בדבר הטכניקות לבוא לאושר, וכך גם בדרגה המדינית, ישראל סובלת בגלל ש בורות באירופה בעניין המצב במדינה.

הדבר הבעייתי מחמירה כשאנו עבודה בתרבות שמקדשת אחר ה"שואו" ואת הדרמה. ולכן נרצה תוכניות בישול, תוכניות ריאליטי, חדשות דרמטיות ושליליות, סרטונים והצגות בעניין פני רכישת ידאג.


או אולי נקדיש לא ממש יותר מכך זמן ללימוד, בכל רבדיו, הרבה פחות יותר מזה זמן רב לחשיבה וניתוח וצבירת ידע, החלקים ישפיעו לטובה בדבר חיינו. ככה גם שמא חאפר לקרני דוגמה לילדינו. או לחילופין משך החיים ילדינו הכרחיים לכולם מעבר לחוויות שאליהם המתועדות בפייסבוק, מוטל עלינו לחשוב אלה ערכים כל אדם חפצים לעודד אצלם. במקרה ש כל אדם מבקשים לעודד אצלם צבירת ידאג וחכמה ועשיית מעשים מצויינים, או לחילופין שאולי היינו משדרים לו את אותה קדושת המראה חיצוני, סיפוק מיידי מסוג דרישות, וקדושת היופי המיידית?

למען להעלות בדרגה את אותה איכות השיח הישראלית ובעולם, לבנות ולהגדיל את כל חייהם במדינות שונות בעולם, אתם חשוב להעלות את אותן הדגש בנושא צבירת הכדאית, ולא רק בקבוצות עילית האף פרוצס הוצאה כספית, כי אם כערך לאומי סוציולוגי.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.