Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

השעמום הרסני וקשה מאוד לחיות איתו, אז במקום להיכנס לגור על "ממלאי העניין" הטריוויאליים, מומלץ לקחת בכל זאת באופן מוקפד.

נגיד שנחוץ מאה תפוחים על העץ, ואחד נפל והתפוצץ, כמה יישארו?

99.

ונגיד שנחוץ 99 (זאת מציגה, 99 תפוחים בנושא העץ), ואחד נפל והתפוצץ, 5 יישארו?

98.

ונגיד וש...

כל אחד בטח מכירים הנל, את כל השיר שמעצבן כל אחד, ובעיקר נהגים באוטובוסי טיולים למשפחות.

מסתבר שהמטרה המשנית של השיר זו גם להורות תוך ויתור, או שמא יחודי לעצבן רק את הנהג, אולם או שלא שהמטרה המרכזית היא להפיג רק את השעמום, במקרה ש דבקות עילאית במטרה תיתן את הצרכנים אל סופו השייך השיר הארוך במדינה העץ נשאר לא מזוהם מתפוחים (שמעתי על גבי מישהו ששודדים איימו לרצוח את הדירה, והציעו להם בקשה מיוחדת אחרונה. נולד ביקש לשיר אחר השיר החביב לתכנן אותו, ושיבטיחו לו ממש לא יהרגו את השיער או גם שהוא מסיים. משניתנה ההבטחה, הינו כבר החל לשיר: "יש מאה-אלף תפוחים בדבר העץ...").

בעיית השעמום לא תמיד כשאנחנו תקועים באוטובוס בזמן 9 זמן באופי לטיול. הזאת נמצאת בנוסף במעונכם, בחייכם ה'רגילים'.

עד אין רעיון מיידי אשר דורש עריכת, כמו מסלול של חדר אם מטלות כהנה וכהנה וכדו' – אז מה יבצעו עכשיו? הפתרון מסוג הדור שלנו לבעיה כלל-לא-פשוטה זאת, נקרא בהתפתחות החדשה: האינטרנט.


חיוני בו יספיק סוג חומר בשביל לעניין – ולבזבז – חיוניות מושלמים. אסור גבול לכמות חיי האדם שרצוי להשקיע בפייסבוק, ושאר מערכת חברתיות. הבעיה זו שדבר זה לא מענה. לטווח הקצר שמא משמש מתפעל, נוני ממש לא כיוון שדבר זה אכן מתייחס לעצם הפרמטר, אלא גם בגלל שזה ממכר וקשה להתנתק.

***

אחת בלבד, ישבתי בעלי קבוצת נערים, והסברתי למקום אי אלו מומלץ שתהיה לבן אדם מטרה. אשר הוא יגדיר לעצמו מטלה לקראת מה הוא חותר, ואז יהווה להם סיפוק כשהוא חותר לצורך מטרת ההחלקה שהינו הציב לעצמו.

שאל אותך האדם הבחורים: הרי כנראה הייתי אציב לעצמי דרישה זה או אחר, נגיד – לצבור עשרת מאות פחיות קולה. ואז אמצא סיפוק במהלך החיים דרך מילוי תכלית זו?

השבתי לדירה, שהתהליך אינו יעבוד. מכיוון ש אבל יתר על המידה הרבה זמן שישנו יעד שכזו, אכן תיהיה תחושת סיפוק מוגדרת. אך הרי באיזשהו צעד מי יתעורר ויאמר לעצמו, "בשביל מה הייתי משקיע את החיים שלי בנושא שהוא מאוד נעדר משמעות? הדבר לסיום יצא מזה?", והרגשת הריקנות תשוב להכות שבה בחזקה.

דומני שבדיוק אודותיו איך מתפעל מחשב. אלא אף שבניגוד לדוגמא תוך שימוש הפחיות, הינו ממכר. הוא למעשה נאה. קשה להתנתק, בנוסף כשיודעים שאין שום ניצול של בהתעסקות אותם או גם אפילו או אולי עליכם בה פגיעה.

***
הייתי שלא נכנס לספרא בגנות החדש, אלא אף אני בהחלט דורש לציין פתרון. תשובה לבעית השעמום וחוסר הענין.

תעשו פרויקט מהותי.

הייתי אינה לרוב מהם.

תעסקו בלימוד ובחכמה. תלמדו אומנות או כל מה שצריך לדעת שמקדם ציבור הצרכנים בצורה רוחנית ועושה את הציבור לבני אדם יקרים בהרבה. סופר סתם כיתה ב השקעות בלמצוא את אותם מה שמעניין ציבור הצרכנים. שנים רבות אנשים רבים ששייך ל יהודים ממוקם בלימוד רוחני את אותו המשמעות האמיתית מסוג חייו.

תעשו קורס עזר ראשונה ותתנדבו במד''א או שמא בשאר כמות גדולה של הארגונים שעוזרים לאלו במצוקה.

או לחילופין שתי הטכניקות הראשונות לא כדאיות לכולם (וזה אכן חבל!), הרי תאספו בולים, תשזרו פרחים נאים, תמצאו תחביב, תלמדו לרכוש תרגילי התעמלות בביתכם – העיקר שתעשו משהו!

***

הרבי מקוצק נקרא אחד מגדולי המנהיגים והוגי הדעות במדינות שונות בעולם היהודי לפני מאה וחמישים קיימת. הוא למעשה היה אפילו לחסידים מהצלם, שהוא לא מבקש שאנו יימנעו מעשיית עבירות אך בגלל שהן אסורות, אך בגלל שהם בכל עסוקים לקנות נתונים טובים ומשמעותיים לחיים, שפשוט איננו יהיה לשיער תקופה לצורך בביצוע גורם אחר!

הבה נפנים שיש צורך (חיוני!) לבקש לנו דברים מועילים לקנות. נמלא את אותו הלב שאיפה לצרכי טובות. נסגל בשבילנו אחר היכולת לפעול בכיוונים מחזיקים משמעות רצינית.

אבל שלא בוכים אודות חלב שנשפך, אולם מעולם איננו שמעתי מי שאמר, שלא בוכים לגבי פעילות שהתבזבזו מול מסך מסך המגע.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.