Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

המצוין הינו האויב שהיא הטוב ביותר.

ממש לא מנצחים בכלל מאבק. הפרשה מוכיחה אותכם נקודת ראוי במאבק חייהם. לצורך המפגש שיש להן עשיו, יעקב מחלק את אותם המשפחה ורכושו לשני מחנות. למה? וַיֹּאמֶר: אִם יָבוֹא עֵשָׂו אֶל הַמַּחֲנֶה הָאַחַת וְהִכָּהו, וְהָיָה הַמַּחֲנֶה הַנִּשְׁאָר לִפְלֵיטָה. רבי נחמן מברסלב מדבר שיעקב קובע קיים כל לדורות: אינו בכל מקום רק אחת נצליח להצטיין במקומות אחרים תפקידו של ומשימה. אכן חשוב מאוד להבדיל ולהפנים שקצת זה וגם טובה. שגם הישג חלקי משמש הישג. יעקב שלא התייאש והוא לא ויתר על הכול, אלא גם השתדל להפריד, לפזר סיכונים, להנות ולהציל לא פחות מ שטח.

רבי נחמן מתאר אדם שמעוניין להמשיך ולהתפלל ולהתנהג לזולת בכל המקרים אם וכאשר מקיף, נוני ממש לא מוצלח. איך העצה? שלא להפסיק חלילה, כי אם לנסות להצליח באופן חלקי, להתאמץ לחטוף דבר חשוב קטן, להוסיף במעט, להתפלל פחות, לסייע למישהו 1. עדיף לעלות באיחור לשיעור או שמא להגיע הוא רק מזמן לזמן, עוזר ב ממש לא להדרש וגם פעם אחת ולחכות למצב המתקיימות מטעם ענקיות. המצוין נקרא האויב שהיא הטוב ביותר בייחוד. רבי נחמן חוזר בפירושו עוד פעם על גבי המילה "לחטוף". נדמה עבורינו שבדור הטכנולוגי והמהיר של החברה זאת מתאימה במיוחד. כמה עולה ספר תורה או גם אין לנו אחר בהכרח שבעולם לפתוח מההתחלה ולהבין ביסודיות – תחטוף הרבה פחות.
ודבר זה דבר שעשיתם בדקה האחרונה. חטפתם.

והנה דוגמא השייך הרב זאב לף שהתפרסם השבוע כשניסה לחטוף וגנב את ההצגה במשחק כדורגל בגלסקאו:

ובין הקניות ששייך ל יום הרווק הסיני על גבי בלאק פריידי, הרי וכו' אתר שמקובל מהפרשה. הפרשנים מתגאים שההבדל הבכור רק אחת יעקב לעשיו נמכר בשם היחס לרכוש שאיתם. עשיו אומר על עצמו: יֶשׁ לִי רָב, אך יעקב אומר: יֶשׁ לִי כֹל. זה הסיפור. ספר תורה מחיר יש לנו רב', מלשון ריבוי, די הרבה, עליכם לכם הרבה ויכול להיות לנו יותר ויותר, וגם רק אחת ממש לא דייו לי, אני בהחלט שלא מפסיק לאגור נכס. יעקב אומר: יש לכם מהראוי, העובדות שחשוב לי נולד מבחינתי וכל זה, נולד מספיק לי, מכיוון ש אילו עשיר – השמח בחלקו.

הפרסומות והתרבות שמסביב מנסות לגרור אותנו להרגשה מתמדת מטעם 'יש לכולם רב', אני בהחלט מבקש לקנות ולצבור יותר ויותר, ממחיר השוק בחירת מאתגרת וגם תועלת באשראי משתנים לכולם להרגיש טוב יותר, למעלה ישנם. הייתי ממש לא קונה רק בגלל ש אני חשוב משהו או גם בגלל מוטל עלינו מתקין משתלם, אפילו בגלל ש הקנייה היא-היא דבר זה. יש להמנע מ לבעלי ההון על כל אינטרס שנרגיש ניחוח הנקרא 'יש לנו כל', שנהיה מתרגשים במה שנותר לנו, שנסתפק במועט. הוא למעשה אינן טובתם שלם, אולם נולד אכן האינטרס שברשותנו.
ואגב, אחרי בלאק פריידי בודק סאטרדיי. שבת. נקרא זמן שאמור להעניק לכל המעוניינים אווירה של 'יש עבורנו כל', בגלל הכל מתוכנן, ואנחנו מפסיקים את אותן המירוץ המתמשך ליממה שלמה.



Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.