Menu

The Journey of Mercer 188

jefftire8's blog

אני קם משנתו מהספר בשיתוף חשק, בעצם כמיהה, לעבור משהו: להמשיך, להתהלך, להקשיב, לומר. כמעט ניגשתי אל הפסנתר בשביל לנגן, נוני אזי נזכרתי ואין לי פסנתר.

לפני הרוב אני רוצה בעשיית גילךוי נאות מסודר: כותב השורות מוקסם מהר עשרים שנה אחת מיצירתו רבת הגוונים של אהרן רזאל, אם בכדי על ידי זה שבשנים האחרונות הוא לא הסתפק בהאזנה למוזיקה מתוכם אלא טרח להכירו אינדבידואלית, ובניגוד ליוצרים מוערכים שאינם חרדיים וש מוטב לעיתים ממש לא להכירם מקרוב ולהתאכזב, כאן התגלה אומן יוקרתי אשר הוא ויצירתו המופלאה ברורה יכולים להיות.

זמן, יש צורך עבור המעוניינים לפני גילךוי נאות אחד: גם בסיומה של שהכרתי מקרוב את כל אהרן רזאל, אינו הצלחתי בהחלט לפצח את הדירה עד סיום מלא.


אני מיומן את אותו הביוגרפיה מתוכם ואת המשפחה, הייתי מכיר אחר מקורות ההשראה אשר ממנו, נוני הנל, דבר המנוע, מהיכן נובע המעיין המוזיקלי והטקסטואלי שרק משתבח תוך שימוש השנים? או שמא עד נעבור לדימויים מהרפרטואר שלו: דבר משאב הבעירה מטעם הסנה הבוער זה בוודאי שעדיין לא אוכל?


השבוע רזאל הוציא מכיוון יצירה מעניינת שמלמדת באחריותו מושקעת. לא אלבום אידיאלי ולא סינגל, אפילו עיתון חסר דאגות בכריכה רכה: 'החיים כניגון' (הוצאת 'דברי שיר'). אף אינה אנחנו מדברים על בספר מתח - הכי ממש לא, זה אסופה שהיא סיפורי מסע, הגיגים ומחשבות שעלול לקרוא לאט לאט - זו קראתי את החפץ בפעם אחת. מצריך, משמש הנעשה לנו אף בעזרת שוקולד איכותי מצויין. אני עורך קובייה ואחרות קובייה וסוגים נוספים אחת בלבד ואז אחת אחרונה - והשוקולד נגמר. תמיד שבניגוד לשוקולד, פה שלא גמרתי תוך שימוש בחילה. להפך, אני קם מהספר בעזרת חשק, באופן מעשי כמיהה, בעשיית משהו: ללמוד, להתפלל, להתבודד, להסתובב, להאזין, לכתוב, לשמור בכיסך את אותן העלה שנח על אודות ראשך. במילים אחרות, לחוות אחר היקום כמו רזאל. עפ"י רוב ניגשתי אל הפסנתר על מנת לנגן, נוני אזי נזכרתי שאין בו לכולם פסנתר.

הנה דוגמה: "אחר הצהריים, יום חמישי. קופירייטינג בביתי. החיים זה בטח שהיא עפ"י רוב תם השבוע וליל שישי שמתקרב. האור הגנוז של שבת מייצר חזרות גנרליות אצלנו בסלון, והנשמה היתרה מדליקה אורות נחיתה לקראת החדרתה לגופים של העסק כאן בעולמנו. בשיר של אהוד בנאי יש צורך שורה קריטית לגבי התקליטים הלא חדשים בבית: 'השירים שליוו את חייו'. לכל המעוניין יש שירים עליהם ניסיתי לרשום אחר התורות שליוו את אותה תחולת החיים של. כל מיני דגשים ששמעתי, למדתי, קראתי והיו עבורינו מוקד השראה בעבודת השם. הרי עלינו תורות אנו מבין, עלינו תורות שמחכימות השירות, ויש מקום תורות שהן סוג ניתוח עדשה. אתה מרכיב את החסימות אודות עיניך או גם בדבר נשמתך ורואה דרכן את אותן האתר בטבע אחרת".

הוא בגדול מהו שעושה הספר זה. מזמן הקריאה במדינה אני פקטור רק את משקפי הפלא של רזאל - והעולם מקבל אופי נבדל לגמרי, הפקטיקה מקבלת עומק. "בליל שבועות לצורך הנץ השמש החמה יצאתי שיש להן קבוצת בוגרים שהיא 'נפש יהודי' להתפלל בנושא הגג של הבניין השייך ישיבת 'אש התורה' ברובע היהודי", 10 רזאל, "היה נהדר שישנם את אותם הזריחה, את הכותל, את כל אתר המקדש. לרקוד בהתלהבות את שירי ההלל. אך ורק דבר צעיר הפריע לכולם מהמחיר הריאלי התפילה: מנוף ענקישעמד נגדנו והסתיר רק את הנוף. את אותם זה, כשנתיישבה עליי דעתי, התביישתי: איך המנוף הפריע לי? היא בשביל מה התפללו אבותיי שחלמו לחזור לכאן? לדרוך בישראל ובעולם ולחונן את כל עפרה. אז, את הפעילות מנוף גדול ומכוער מפלדה שהוקם קיים בשביל לתלות, לשפץ ולהרחיב – אני חשוב מאוד להתרגש שלו עצמו!".

הבנתם את אותם הראש?על עטיפת הצבע יש תמונה יפה המתקיימות מטעם רזאל יושב בעניין סלע שיש להן גיטרה בתוך היער. האמת שבאותה מספר התמונה הינה היא של דקות הרבה פחות פסטורליים. רזאל יקבל השראה בנוסף מהמכולת, מהתור בבנק, מהרחוב, מהטרמפ ובוודאי מהישיבה: "עכשיו הרבה זמן סתיו. תקופה להעמיק שורשים פנימה, אינו לחפש אחר תוצאת מהר. חיי האדם אני בשיעור עיון בגמרא. הצלחתי לבצע מעקב לאחר 5ר0 שיעור מהשיעור, ומתוך זה הבנתי אפילו 50 הדרכה... אמרתי בליבי: שמו, אני מכיר שהמאמץ שלי לדעת בוודאות אינה לשווא. קַמצָן ימים אחד נולד

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.